Strona głównaEKONOMIARegulacja z perspektywy ekonomii instytucjonalnej i ekonomii behawioralnej na przykł. rynku usług...
Nagrody i wyróżnienia

     

Koszyk
...jest pusty

Kategorie
Nowości
Od świtu do zmierzchu. Cmentarze metropolii lwowskiej
Szybki podgląd
150,00 zł
Metody nauczania rachunkowości
Szybki podgląd
55,00 zł
Dobór próby we współczesnych badaniach marketingowych. Podejście ilościowe, jakościowe i mieszane
Szybki podgląd
50,00 zł
Regulacja z perspektywy ekonomii instytucjonalnej i ekonomii behawioralnej na przykł. rynku usług...
Szybki podgląd
80,00 zł
Zarządzanie programami foresight
Szybki podgląd
35,00 zł
Wprowadzenie do antropologii filozoficznej i teologicznej
Szybki podgląd
50,00 zł
Zróżnicowanie flory naczyniowej miasta Stargard (Pomorze Zachodnie) – studium fitogeograficzne
Szybki podgląd
48,00 zł
Efekty sygnalizacji – determinanty reakcji akcjonariuszy na zdarzenia korporacyjne w spółkach publ.
Szybki podgląd
80,00 zł
Potencjał produkcyjny i rynek pracy jako determinanty rozwoju gospodarczego
Szybki podgląd
40,00 zł
Sporządzanie rachunku przepływów pieniężnych uczelni publicznej
Szybki podgląd
50,00 zł
Polecamy
Ludwig Wilhelm Brüggemann. Opis miasta Szczecina
Szybki podgląd
40,00 zł
Od świtu do zmierzchu. Cmentarze metropolii lwowskiej
Szybki podgląd
150,00 zł
Sporządzanie rachunku przepływów pieniężnych uczelni publicznej
Szybki podgląd
50,00 zł
Tradycje sportów konnych w Polsce do 1939 roku
Szybki podgląd
170,00 zł
Informacje
Szukaj treści

Wpisz szukaną frazę


Wyszukiwanie zaawansowane

Regulacja z perspektywy ekonomii instytucjonalnej i ekonomii behawioralnej na przykł. rynku usług...

80,00 zł

Autor/Redaktor: Piotr Szkudlarek
EAN: 9788379725380
ISBN/ISSN: 978-83-7972-538-0
Produkt dostępny (23 egz.)
Waga:0.75 kg
Sprawdź koszty wysyłki

Koszty dostawy tego produktu

Format:
Oprawa:
Język:

Ilość:egz.

Rok wydania 2022

Określenie roli państwa w gospodarce to wielowątkowa problematyka, która nieustannie wzbudza dyskusje zarówno na płaszczyźnie teoretycznej, jak i praktycznej. Ekonomiści, tocząc spory w tym zakresie, sprowadzają ją do określenia funkcji ekonomicznych państwa oraz zakresu jego ingerencji w gospodarkę. Można wskazać tutaj dwie skrajne koncepcje. W pierwszej z nich dostrzega się mechanizm niewidzialnej ręki (rynku) jako gwaranta efektywnego wykorzystania zasobów, zaspokajania potrzeb, zdolności swobodnie funkcjonujących rynków do osiągnięcia równowagi Pareto. Państwo jest wówczas jedynie gwarantem bezpieczeństwa wewnętrznego i zewnętrznego rynku funkcjonującego w warunkach wolności gospodarczej. W drugiej koncepcji dostrzega się błędy rynku, które stanowią przesłankę do interwencjonizmu państwa w gospodarce. Widzialna ręka, czyli państwo, ma stanowić gwarancję naprawy błędów rynku i poprawy jego efektywności. W skrajnym wypadku etatyzmu państwo jest postrzegane jako podmiot, który zna wszystkie potrzeby swoich obywateli i potrafi je zaspokoić poprzez efektywne wykorzystanie zasobów. Takie podejście wynika przede wszystkim z aspektów ideologicznych, które są oparte na przekonaniu o całkowitej nadrzędności państwa wobec obywateli na każdej płaszczyźnie jego aktywności. Historia gospodarcza dostarcza jednak wielu przykładów, że ani rynek, ani państwo nie są doskonałe, a takie skrajne podejścia do ich roli w gospodarce we współczesnym świecie jest trudne do uchwycenia. Kwestią sporną pozostaje zatem nie to, czy wyłącznie rynek, czy wyłącznie państwo ma decydować o gospodarowaniu, lecz jak kształtować relacje pomiędzy nimi.


                                                                                                                   Ze wstępu



 

Rozdział 1

Regulacja jako element instytucjonalnych ram ingerencji państwa w gospodarkę

1.1. Ewolucja poglądów na temat roli państwa w gospodarce

1.2. Instytucje i ekonomia instytucjonalna

1.3. Publiczna regulacja rynku

1.4. Regulacja a polityka gospodarcza

1.5. Teorie regulacji

 

Rozdział 2

Behawioralne aspekty podejmowania decyzji

2.1. Decyzje i dualizm poznania

2.2. Podstawowe zagadnienia dotyczące ekonomii behawioralnej

2.3. Racjonalność podejmowania decyzji

2.4. Heurystyki i błędy poznawcze. Teoria perspektywy

2.5. Ekonomia behawioralna w oddziaływaniu państwa na gospodarkę

 

Rozdział 3

Metodyka badań empirycznych

3.1. Organizacja i metody postępowania badawczego

3.2. Charakterystyka grup badawczych

3.3. Metody analizy danych empirycznych

3.4. Zakres tematyczny i opis badania eksperymentalnego

 

Rozdział 4

Regulacja rynku usług telekomunikacyjnych w Polsce – analiza i implikacje 

wyników badań własnych

4.1. Zmiany prawne kształtujące funkcjonowanie rynku usług telekomunikacyjnych

w Polsce

4.2. Stymulanty i destymulanty rozwoju rynku usług telekomunikacyjnych

4.3. Twierdzenia dotyczące regulacji

4.4. Kryteria oceny stanu rozwoju rynku usług telekomunikacyjnych

4.5. Bariery współpracy między organem regulacyjnym a operatorami rynku usług

telekomunikacyjnych

4.6. Analiza i implikacje wyników badań empirycznych

 

Rozdział 5

Behawioralne uwarunkowania regulacji – analiza i implikacje wyników badań

własnych

5.1. Podejmowanie decyzji regulacyjnych

5.1.1. Analiza zachowań decydentów organów regulacyjnych „UKE”, „BEREC” oraz osób

z grupy „Nie-eksperci”

5.1.2. Zależności statystyczne między efektami behawioralnymi decydentów z grupy

„UKE”

5.2. Podejmowanie decyzji biznesowych

5.2.1. Analiza zachowań decydentów operatorów usług telekomunikacyjnych oraz osób

z grupy „Nie-eksperci”

5.2.2. Zależności statystyczne między efektami behawioralnymi decydentów operatorów

usług telekomunikacyjnych

5.3. Podejmowanie decyzji przez konsumentów detalicznych usług telekomunikacyjnych

5.3.1. Analiza zachowań konsumentów detalicznych usług telekomunikacyjnych

5.3.2. Zależności statystyczne między efektami behawioralnymi konsumentów

detalicznych usług telekomunikacyjnych

5.4. Profile zachowań podmiotów rynku usług telekomunikacyjnych

5.5. Analiza i implikacje wyników badań empirycznych 

 

Zakończenie

 

Załączniki

Bibliografia

Spis rysunków i tabel

Summary

 

Ilość stron 554
Rok wydania 2022

Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!

Napisz recenzję
Sprzedaż i marketing

                
        Dariusz Stawiński
           (91) 444 20 06 
    dariusz.stawinski@usz.edu.pl


       Magdalena Szarmach 
           (91) 444 20 09
magdalena.szarmach@usz.edu.pl

 

IBUK.PL

SWSW
Promocje
Jezus zwany Mesjaszem, co się tłumaczy Chrystus (MtShemTob 1,17) Socjoretoryczna analiza Ewangelii
Szybki podgląd
60,00 zł 54,00 zł
Na początku Kunstmann wymyślił sobie Kulmową... H. Kunstmann – J. Kulmowa Listy 1966–2009
Szybki podgląd
99,00 zł 59,00 zł
Ośrodki subregionalne w Polsce
Szybki podgląd
45,00 zł 37,00 zł
Ekwiwalenty w słownikach zniemczających i spolszczających na podstawie prac E. Engela i ...
Szybki podgląd
45,00 zł 37,00 zł
A Guide to Harpacticoid Copepods (Copepoda, Harpacticoida) of the Southern Baltic Sea
Szybki podgląd
35,00 zł 28,00 zł
Aktywność innowacyjna przedsiębiorstw sektora MSP w woj. zachodniopomorskim. Nakłady, determinanty..
Szybki podgląd
40,00 zł 32,00 zł
Wybrane zagadnienia z prognozowania
Szybki podgląd
45,00 zł 33,00 zł
Mosty nad granicą. Polsko-Niemiecka Nagroda Dziennikarska w latach 1997–2015
Szybki podgląd
78,75 zł 49,00 zł
Dziennik Juliusza Zdanowskiego, Tom I, 22 VI 1915-29 IV 1917
Szybki podgląd
59,00 zł 50,00 zł
Autor

Inne produkty

Bestsellery
Powiadomienia

Regulacja z perspektywy ekonomii instytucjonalnej i ekonomii behawioralnej na przykł. rynku usług...

Znajdziesz nas:
Znajdziesz nas:
sklep internetowy Kontakt z nami
Newsletter
Przejdź do panelu Kreator
Akceptuję
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Akceptuję