|
Spółdzielczość jako forma edukacji w szkolnictwie polskim Drugiej Rzeczypospolitej (1918-1939)
Podjęta przez Autorkę problematyka badawcza jest uzasadniona względami naukowymi i edukacyjnymi. Jest to zadanie ambitne, wymagające wielostronnych analiz z różnych punktów widzenia. Spółdzielczość to przecież nie tylko spółdzielnie uczniowskie, ale zarówno sposób, jak i forma takiego organizowania i prowadzenia edukacji na różnych poziomach szkolnictwa, w której idea spółdzielczości przenika programy nauczania i wychowania oraz formy i metody pracy pedagogicznej. Struktura pracy jest klarowna i przejrzysta. Autorka wyodrębniła kolejne rozdziały, uwzględniając porządek problemowy, prowadząc czytelnika logicznie uporządkowaną treścią, poczynając od genezy edukacji spółdzielczej, poprzez działalność spółdzielni uczniowskich, edukację spółdzielczą w kolejnych etapach i typach szkolnictwa Drugiej Rzeczypospolitej, kończąc na ukazaniu kształtowania się ruchu spółdzielczego w środowisku nauczycielskim.
Z recenzji prof. Agnieszki Stopińskiej-Pająk
Rozprawa dr Elżbiety Magiery jest nie tylko imponującą rekonstrukcją cennego zjawiska pedagogicznego z przeszłości, wykonaną z zachowaniem poprawności metodologicznej, ale posiada bardzo bogatą treść przydatną także dla dzisiejszych szkół, ugruntowaną na szerokiej podstawie źródłowej, jest poprawna pod względem formalnym i dzięki tym walorom stanowi znaczny i oryginalny wkład do pedagogiki, zwłaszcza do historii wychowania.
Z recenzji prof. Antoniego Smołalskiego
Ilość stron
574
Rok wydania
2011
Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji! Napisz recenzjęWłaściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Spółdzielczość jako forma edukacji w szkolnictwie polskim Drugiej Rzeczypospolitej (1918-1939)
|
|
|
|
|
|
|
Zapisz się do newslettera: |
|
|
|
|