Nagrody i wyróżnienia


     

Koszyk
...jest pusty

Kategorie
Nowości
Polecamy
Informacje
Szukaj treści

Wpisz szukaną frazę


Wyszukiwanie zaawansowane

Usługi rynku telekomunikacyjnego w warunkach rosnącej roli internetu na przykł. wybranych państw

45,00 zł

EAN: 9788379723973
ISBN/ISSN: 978-83-7972-397-3
Produkt dostępny (10 egz.)
Waga:0.35 kg
Sprawdź koszty wysyłki

Koszty dostawy tego produktu

Format:
Oprawa:
Język:

Ilość:egz.

Rok wydania 2020


We współczesnych warunkach społeczno-gospodarczych rośnie rola informacji, co powoduje, że staje się ona przedmiotem badań różnych dyscyplin naukowych. Jedną z dyscyplin wykazującą zainteresowanie informacją jest ekonomia, co wynika z tego, że rynek i procesy rynkowe, w ramach których kupujący oraz sprzedający określają co mają zamiar kupować i sprzedawać, i na jakich warun­kach, są ściśle związane z informacją. Umiejętne korzystanie z informacji coraz częściej staje się czynnikiem decydującym o sukcesie uczestników rynku.

Należy jednak uwzględnić, że warunkiem niezbędnym korzystania z tych dóbr jest nie tylko umiejętność ich użytkowania, ale przede wszystkim zapewnienie dostępu do nich. Strukturą wyspecjalizowaną w świadczeniu usług informacyj­nych i uzyskiwaniu dostępu do tych usług jest rynek usług telekomunikacyjnych (RUT). Udostępniane przez operatorów RUT usługi informacyjno-komuni­kacyjne są ciągle doskonalone, co wynika przede wszystkim z postępu zacho­dzącego w technologiach informacyjno-komunikacyjnych. W ostatnich latach znaczące oddziaływanie na RUT i świadczone na tym rynku usługi wywiera internet. Oznacza to, że operatorzy telekomunikacyjni stają przed istotnym wyzwaniem poszukiwania sprawnego sposobu wdrażania tej nowoczesnej tech­nologii informacyjno-komunikacyjnej oraz stworzenia racjonalnej oferty inno­wacyjnych usług informacyjno-komunikacyjnych.

 

                                                                                                                       Ze wstępu






1. Teoretyczne podstawy informacji i komunikacji

1.1. Ogólna charakterystyka informacji

1.2. Informacja jako dobro ekonomiczne

1.3. Związek informacji i komunikacji


2. Rynek usług telekomunikacyjnych jako rynek przesyłu informacji i jego

powiązanie z internetem

2.1. Charakterystyka telekomunikacji oraz rynku usług telekomunikacyjnych

2.2. Zmiany techniczne, ekonomiczne i organizacyjne w obszarze rynków usług

telekomunikacyjnych

2.3. Istota i rozwój internetu

2.4. Powiązania internetu i telekomunikacji

2.5. Główne kierunki oddziaływania internetu na rynki usług telekomunikacyjnych


3. Problemy pomiaru usług telekomunikacyjnych i internetowych w dobie powiązań

rynku usług telekomunikacyjnych i internetu – ujęcie wielokryterialne

3.1. Koncepcje rozwoju społeczno-gospodarczego a problem pomiaru

3.2. Metody wielokryterialne i strukturalizacja procesu decyzyjnego

3.3. Proponowane metody badania usług telekomunikacyjnych i internetowych (AHP,

TOPSIS i PROMETHEE II) – ich charakterystyka i przykłady zastosowania


4.
Analiza rynku usług telekomunikacyjnych i internetowych z wykorzystaniem

modelu AHP-TOPSIS-PROMETHEE II

4.1. Model badawczy i wstępna analiza danych

4.2. Obliczenia wag dla wybranych kryteriów (względna wartość informacyjna i AHP)

4.3. Budowa rankingu za pomocą metody TOPSIS

4.4. Budowa rankingu za pomocą metody PROMETHEE II

4.5. Synteza uzyskanych wyników

 

Zakończenie

 

Załącznik. Analiza za pomocą metody PROMETHEE II

Bibliografia

Ilość stron 218
Rok wydania 2020

Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!

Napisz recenzję
Sprzedaż i marketing

                
        Dariusz Stawiński
           (91) 444 20 06 
dariusz.stawinski@univ.szczecin.pl


       Magdalena Szarmach 
           (91) 444 20 09
magdalena.szarmach@usz.edu.pl

 

IBUK.PL

SWSW
Promocje
Autor

Inne produkty

Bestsellery
Powiadomienia

Usługi rynku telekomunikacyjnego w warunkach rosnącej roli internetu na przykł. wybranych państw

Znajdziesz nas:
Znajdziesz nas:
sklep internetowy Kontakt z nami
Newsletter
Akceptuję
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.