Strona głównaHUMANISTYKAWolontariat młodzieży w liceum ogólnokształcącym
Nagrody i wyróżnienia

     

Koszyk
...jest pusty

Kategorie
Nowości
Z dala od egocentrycznej metropolii. Obraz prowincji w filmie
Szybki podgląd
45,00 zł
Niepubliczne szkoły podstawowe w Szczecinie w latach 1989–2014
Szybki podgląd
50,00 zł
Analiza poziomu jakości nauczania w podmiotach edukacyjnych woj. zachodniopom. – podejście...
Szybki podgląd
48,00 zł
Ekonomika inwestycji infrastrukturalnych i taborowych w sektorze kolejowym – wybrane zagadnienia
Szybki podgląd
75,00 zł
Współczesna turystyka. Środowisko, człowiek, gospodarka
Szybki podgląd
75,00 zł
Wolontariat młodzieży w liceum ogólnokształcącym
Szybki podgląd
50,00 zł
Grafomania i inne pokusy
Szybki podgląd
48,00 zł
Zachowania nabywcze podróżnych w kontekście zrównoważonego rozwoju transportu
Szybki podgląd
55,00 zł
Lekcja wychowania fizycznego w nauczaniu wczesnoszkolnym
Szybki podgląd
45,00 zł
Genetyczne ryzyko nowotworowe kobiet. Mutacja BRCA w perspektywie psychologicznej
Szybki podgląd
45,00 zł
Polecamy
Jezus zwany Mesjaszem, co się tłumaczy Chrystus (MtShemTob 1,17) Socjoretoryczna analiza Ewangelii
Szybki podgląd
60,00 zł 54,00 zł
Ludwig Wilhelm Brüggemann. Opis miasta Szczecina
Szybki podgląd
40,00 zł
Od świtu do zmierzchu. Cmentarze metropolii lwowskiej
Szybki podgląd
150,00 zł
Informacje
Szukaj treści

Wpisz szukaną frazę


Wyszukiwanie zaawansowane

Wolontariat młodzieży w liceum ogólnokształcącym

50,00 zł
Autor/Redaktor: Małgorzata Nermend
EAN: 9788379726110
ISBN/ISSN: 978-83-7972-611-0
Produkt dostępny (4 )
Waga:0.35 kg
Sprawdź koszty wysyłki

Koszty dostawy tego produktu

Format
Oprawa
Język

Ilość:egz.

Rok wydania 2023


Wolontariat jest jedną z form edukacji pozaformalnej i całożyciowej. Uczestnictwo w wolontariacie szkolnym stopniowo przygotowuje uczniów do uczestnictwa w życiu społecznym. Zakres i charakter działań w wolontariacie określa sama młodzież, mająca prawo mówienia za siebie i podejmowania decyzji odnośnie do własnych działań i zainteresowań. Działalność wolontariacka jest bardzo ważnym etapem w życiorysie młodego człowieka. Przejawia się chęcią aktywności, wykorzystaniem lub odkryciem posiadanych zdolności i umiejętności. Może stanowić pożyteczny sposób na spędzenie czasu wolnego, co jest szczególnie ważne dla dorastającej młodzieży. W okresie adolescencji kształtuje się przecież tożsamość człowieka, na którą ogromny wpływ wywiera grupa odniesienia. Kształtują się również ideały i przyszłe role życiowe. Jest to również okres pytań: kim jestem, kim chcę być, co chcę robić oraz czas podejmowania samodzielnych decyzji i wyborów. 

Młodzież, dzięki pracy na rzecz innych, zdobywa potrzebne doświadczenie, podnosi swoje kwalifikacje, poznaje nowe zagadnienia, a także rozwija swoje zdolności i umiejętności. Odkrywa świat, uczy się w nim funkcjonować, odnajduje własne potrzeby i potrzeby innych ludzi. Wszystkie te doświadczenia są szczególnie istotne dla młodych ludzi, którzy w niedługim czasie sami będą decydować o życiu zawodowym. Wolontariat uczy odpowiedzialności za powierzone zadania, kształtuje charakter i postawy społeczne, odgrywa ważną rolę w rozwoju osobowości jednostki . Obserwowana tendencja do indywidualizmu sprawia, że szczególnego znaczenia nabierają takie kwestie, jak wspólnota, dialog czy współzależność.                                                                                 

 

                                                                                                                                    Z wprowadzenia

 

 

Rozdział I. Aktywność społeczna jako warunek rozwoju człowieka i społeczeństwa

 

1. Społeczny i wspólnotowy charakter człowieka

1.1. Personalistyczna wizja człowieka

1.2. Agatologiczny wymiar człowieczeństwa

1.3. Człowiek jako dynamiczny i aktywny podmiot

 

2. Prospołeczność jako wyznacznik zachowania obywatelskiego

2.1. Znaczenie ruchu obywatelskiego

2.2. Wolontariat podstawą ruchu obywatelskiego

 

3. Wolontariat w przestrzeni edukacyjnej

3.1. Wolontariat w procesie kształcenia

3.2. Wychowawcze walory wolontariatu

3.3. Źródła motywacji do działań wolontariackich

 

4. Obraz młodzieży XXI wieku

4.1. Wartości w życiu młodzieży

4.2. Czas wolny młodzieży

4.3. Misja edukacyjna liceum ogólnokształcącego

 

 

Rozdział II. Założenia metodologiczne badań własnych

1. Przedmiot, cele i problemy badawcze

2. Strategia i metody badań

3. Określenie próby badanej

4. Teren i organizacja badań

5. Charakterystyka grupy badanej

 

 

Rozdział III. Wolontariat młodzieży w liceum ogólnokształcącym – analiza wyników badań własnych

1. Inicjatywy wolontariackie podejmowane w liceach ogólnokształcących

1.1. Okres prowadzenia w liceum ogólnokształcącym działań wolontariackich

1.2. Formy organizacji wolontariatu w liceum ogólnokształcącym

1.3. Częstotliwość prowadzenia działań wolontariackich w liceum ogólnokształcącym

1.4. Obszary działalności, w których realizowany jest wolontariat w liceum ogólnokształcącym

1.5. Powody podejmowania działań wolontariackich

1.6. Miejsce podejmowania działań wolontariackich

1.7. Skala inicjowania działań przez nauczycieli

1.8. Doświadczenia nauczycieli związane z wolontariatem

Podsumowanie

 

2. Zaangażowanie młodzieży liceum ogólnokształcącego w wolontariat

2.1. Nastawienie prospołeczne młodzieży licealnej

2.2. Źródła informacji o idei wolontariatu i akcjach wśród młodzieży

2.3. Wymiar czasowy zaangażowania w wolontariat

2.4. Formy zaangażowania uczniów w wolontariat

2.5. Opinia innych uczniów o działalności wolontariuszy

Podsumowanie

 

3. Walory wolontariatu w opinii uczniów i nauczycieli

3.1. Wartości kształtowane w wolontariacie w opinii młodzieży i nauczycieli

3.2. Korzyści przypisywane wolontariatowi

3.3. Dostrzegane walory wolontariatu

Podsumowanie

 

4. Szanse i bariery w rozwoju wolontariatu w edukacji liceum ogólnokształcącego

4.1. Szanse na rozwój inicjatyw wolontariackich w liceum, zależne od organizacji życia szkolnego

4.2. Szanse na promowanie wolontariatu w liceum po stronie nauczycieli

4.3. Bariery spowodowane organizacją życia szkolnego

4.4. Bariery leżące po stronie młodzieży liceum ogólnokształcącego

4.5. Bariery leżące po stronie kadry pedagogicznej

Podsumowanie

 

Wnioski

Bibliografia

Spis tabel

Spis wykresów

Streszczenie

Summary

 

 

Ilość stron 200
Rok wydania 2023

Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!

Napisz recenzję

Właściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.

Sprzedaż i marketing

                
        Dariusz Stawiński
           (91) 444 20 06 
    dariusz.stawinski@usz.edu.pl


       Magdalena Szarmach 
           (91) 444 20 09
magdalena.szarmach@usz.edu.pl

 

IBUK.PL

SWSW
Promocje
Aktywność innowacyjna przedsiębiorstw sektora MSP w woj. zachodniopomorskim. Nakłady, determinanty..
Szybki podgląd
40,00 zł 32,00 zł
Wybrane zagadnienia z prognozowania
Szybki podgląd
45,00 zł 33,00 zł
Argentyna w prozie wspomnieniowej Józefy Radzymińskiej. Perspektywa językowo-kulturowa
Szybki podgląd
52,00 zł 39,00 zł
Mosty nad granicą. Polsko-Niemiecka Nagroda Dziennikarska w latach 1997–2015
Szybki podgląd
78,75 zł 49,00 zł
Jezus zwany Mesjaszem, co się tłumaczy Chrystus (MtShemTob 1,17) Socjoretoryczna analiza Ewangelii
Szybki podgląd
60,00 zł 54,00 zł
Autor

Inne produkty

Bestsellery
Powiadomienia

Wolontariat młodzieży w liceum ogólnokształcącym

Znajdziesz nas:
Znajdziesz nas:
sklep internetowy Kontakt z nami
Newsletter
Przejdź do panelu Kreator
Akceptuję
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Akceptuję