Strona głównaTURYSTYKAWspółczesna turystyka. Środowisko, człowiek, gospodarka
Nagrody i wyróżnienia

     

Koszyk
...jest pusty

Kategorie
Nowości
Matematyka dla pedagogów. Kształty
Szybki podgląd
55,00 zł
Kaukaz w relacji polskiego zesłańca – Antoniego Floriana Zielińskiego
Szybki podgląd
48,00 zł
Polski słownik asocjacyjny. Dwie dekady. Od bodźca do reakcji. Tom 1
Szybki podgląd
50,00 zł
Polski słownik asocjacyjny. Dwie dekady. Od reakcji do bodźca. Tom 2
Szybki podgląd
50,00 zł
Odpowiedzialność kontraktowa organizatora turystyki
Szybki podgląd
48,00 zł
Polityka równościowa w Siłach Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej
Szybki podgląd
60,00 zł
Marketing miast i regionów. Perspektywa produktowa
Szybki podgląd
59,00 zł
Kariery senatorskie rzymskich trybunów wojskowych w epoce Sewerów
Szybki podgląd
60,00 zł
Analiza finansowa i rynek kapitałowy
Szybki podgląd
75,00 zł
II Rzeczypospolita. Historia i konteksty. Księga pamiątkowa z okazji Jubileuszu urodzin...
Szybki podgląd
120,00 zł
Polecamy
Od świtu do zmierzchu. Cmentarze metropolii lwowskiej
Szybki podgląd
150,00 zł
Odkryć to, co pozornie znane. Megality Pomorza Zachodniego
Szybki podgląd
60,00 zł
Jezus zwany Mesjaszem, co się tłumaczy Chrystus (MtShemTob 1,17) Socjoretoryczna analiza Ewangelii
Szybki podgląd
60,00 zł
Polityka równościowa w Siłach Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej
Szybki podgląd
60,00 zł
Informacje
Szukaj treści

Wpisz szukaną frazę


Wyszukiwanie zaawansowane

Współczesna turystyka. Środowisko, człowiek, gospodarka

75,00 zł
EAN: 9788379725878
ISBN/ISSN: 978-83-7972-587-8
Produkt niedostępny
Waga:0.60 kg
Sprawdź koszty wysyłki

Koszty dostawy tego produktu

Format
Oprawa
Język

Zapytaj o produkt

Rok wydania 2023

Podejmując rozważania na temat współczesnej turystyki, należy mieć na uwadze, że dynamika i złożoność zmian zachodzących na rynku turystycznym sprawiają, że szybko zmieniają się nie tylko uwarunkowania związane z podejmowaniem aktywności turystycznej, ale również z prowadzeniem działalności gospodarczej w sferze turystyki. Trudnością jest również znalezienie optymalnych rozwiązań, zgodnych z ideą zrównoważonego rozwoju turystyki, godzących zróżnicowane potrzeby wielu interesariuszy turystyki. Wielowątkowość i interdyscyplinarność turystyki to kolejne czynniki utrudniające orientowanie się w terminach związanych z turystyką, a zmieniające postrzeganie współczesnych podróży. Łatwa dostępność zróżnicowanych i nie zawsze rzetelnych informacji w internetowej przestrzeni to kolejne przesłanki podjęcia próby uporządkowania podstawowych kwestii związanych z szeroko rozumianą turystyką. 

Niniejsza monografia ma na celu ukazanie czytelnikowi głównych aspektów funkcjonowania współczesnej turystyki, której głównymi i równorzędnymi filaramisą środowisko, człowiek i gospodarka. 

Wszelka aktywność turystyczna człowieka zachodzi w określonym środowisku i warunkowana jest występującymi walorami i zagospodarowaniem turystycznym, które z kolei stanowią podstawowe elementy produktu turystycznego i determinują rozwój turystyki na określonym obszarze. Turystyka wiąże się z wieloma relacjami zachodzącymi zarówno w środowisku przyrodniczym, kulturowym, jak i społecznym. 


                                                                                                         
                                                                                                             Z Przedmowy





Rozdział 1. Środowisko geograficzne jako podstawa rozwoju turystyki

1.1. Środowisko geograficzne i jego komponenty (Beata Meyer)

1.2. Znaczenie środowiska przyrodniczego dla rozwoju turystyki (Karina Tessar)

1.3. Środowisko antropogeniczne jako podstawa rozwoju turystyki (Beata Meyer)

Studia przypadków

Kluczowe pytania

Zalecana literatura

 

 

Rozdział 2. Zróżnicowanie atrakcji i walorów turystycznych

2.1. Atrakcje i walory turystyczne (Tomasz Duda)

2.2. Typy atrakcji turystycznych (Tomasz Duda)

2.3. Rodzaje walorów turystycznych (Beata Meyer, Tomasz Duda)

2.4. Sposoby waloryzacji atrakcji i walorów turystycznych (Tomasz Duda)

2.5. Wykorzystanie obszarów chronionych w turystyce (Michał Kupiec)

2.6. Możliwości tworzenia atrakcji turystycznych opartych na elementach krajobrazu

(Beata Meyer)

Studia przypadków

Kluczowe pytania

Zalecana literatura

 

 

Rozdział 3. Infrastrukturalne uwarunkowania rozwoju turystyki

3.1. Zróżnicowanie bazy noclegowej (Anna Gardzińska)

3.2. Rodzaje obiektów gastronomicznych (Anna Gardzińska)

3.3. Formy transportu turystycznego (Anna Gardzińska)

3.4. Pozostałe elementy infrastruktury turystycznej (Anna Gardzińska)

3.5. Infrastruktura paraturystyczna (Anna Gardzińska)

3.6. Zmiany głównej funkcji elementów infrastruktury – atrakcje turystyczne

(Beata Meyer)

Studia przypadków

Kluczowe pytania

Zalecana literatura

 

 

Rozdział 4. Turystyka w gospodarce

4.1. Bezpośrednia i pośrednia gospodarka turystyczna (Małgorzata Brojak-Trzaskowska)

4.2. Rachunek satelitarny w turystyce (Małgorzata Brojak-Trzaskowska)

4.3. Rynek turystyczny (Małgorzata Brojak-Trzaskowska)

4.4. Badania rynku turystycznego (Agnieszka Sawińska)

4.5. Przemiany rynku turystycznego w Polsce po 1989 roku (Zbigniew Głąbiński)

Studia przypadków

Kluczowe pytania

Zalecana literatura

 

 

Rozdział 5. Obsługa i organizacja ruchu turystycznego

5.1. Etapy podróży turystycznej (Zbigniew Głąbiński)

5.2. Biura podróży – pojęcie, rodzaje i funkcje (Zbigniew Głąbiński)

5.3. Poradnictwo i pośrednictwo (Zbigniew Głąbiński)

5.4. Impreza turystyczna (Zbigniew Głąbiński, Agnieszka Sawińska)

5.5. Pilotaż turystyczny (Zbigniew Głąbiński)

5.6. Przewodnictwo turystyczne (Tomasz Duda)

5.7. Informacja turystyczna (Daniel Szostak)

5.8. Obsługa w środkach transportu (Daniel Szostak)

5.9. Obsługa w obiektach noclegowych (Daniel Szostak)

5.10. Obsługa w obiektach gastronomicznych (Daniel Szostak)

5.11. Ubezpieczenia w turystyce (Agnieszka Sawińska)

5.12. Profil pracownika bezpośrednio obsługującego turystów (Agnieszka Sawińska)

Studia przypadków

Kluczowe pytania

Zalecana literatura

 

 

Rozdział 6. Specyfika obsługi wybranych grup turystycznych

6.1. Ruch turystyczny i jego klasyfikacje (Anna Gardzińska)

6.2. Grupa turystyczna i jej cechy (Beata Meyer)

6.3. Nowe trendy we współczesnej turystyce (Beata Meyer)

6.4. Turystyka kulturowa i szlaki dziedzictwa (Tomasz Duda)

6.5. Turystyka winiarska (Zbigniew Głąbiński)

6.6. Geoturystyka (Tomasz Duda)

6.7. Turystyka wodna (Barbara Osóch)

6.8. Turystyka osób starszych – silver tourism (Zbigniew Głąbiński,Agnieszka Sawińska)

6.9. Turystyka zdrowotna (Agnieszka Sawińska)

6.10. Turystyka transgraniczna (Anna Gardzińska)

Studia przypadków

Kluczowe pytania

Zalecana literatura

 

 

Rozdział 7. Zrównoważony rozwój turystyki

7.1. Środowiskowe i społeczno-gospodarcze konsekwencje rozwoju turystyki

(Barbara Osóch, Beata Meyer)

7.2. Ład przestrzenny a turystyka (Michał Kupiec)

7.3. Działania na rzecz zrównoważonego rozwoju w sektorze turystycznym (Beata Meyer,

Michał Kupiec, Tomasz Duda)

Studia przypadków

Kluczowe pytania

Zalecana literatura

 

 

Bibliografia

Spis rysunków i tabel

 

Ilość stron 330
Rok wydania 2023

Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!

Napisz recenzję

Właściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.

Sprzedaż i marketing

                
        Dariusz Stawiński
           (91) 444 20 06 
    dariusz.stawinski@usz.edu.pl


       Magdalena Szarmach 
           (91) 444 20 09
magdalena.szarmach@usz.edu.pl

 

IBUK.PL

SWSW
Promocje
Wybrane zagadnienia z prognozowania
Szybki podgląd
45,00 zł 33,00 zł
Aktywność innowacyjna przedsiębiorstw sektora MSP w woj. zachodniopomorskim. Nakłady, determinanty..
Szybki podgląd
40,00 zł 32,00 zł
Ikonografia godeł cechowych na Pomorzu brandenbursko-pruskim
Szybki podgląd
75,00 zł 45,00 zł
Argentyna w prozie wspomnieniowej Józefy Radzymińskiej. Perspektywa językowo-kulturowa
Szybki podgląd
52,00 zł 39,00 zł
Mosty nad granicą. Polsko-Niemiecka Nagroda Dziennikarska w latach 1997–2015
Szybki podgląd
78,75 zł 49,00 zł
Autor

Inne produkty

Bestsellery
Powiadomienia

Współczesna turystyka. Środowisko, człowiek, gospodarka

Znajdziesz nas:
Znajdziesz nas:
sklep internetowy Kontakt z nami
Newsletter
Zarządzaj cookies Akceptuję wszystko
Dbamy o Twoją prywatność

Pliki cookies i pokrewne im technologie umożliwiają poprawne działanie strony i pomagają dostosować ofertę do Twoich potrzeb. Możemy wykorzystywać pliki cookies własne oraz naszych partnerów w celach analitycznych i marketingowych, również w celu dopasowania treści reklamowych do Twoich preferencji. Możesz zaakceptować wykorzystanie wszystkich tych plików lub dostosować użycie plików do swoich preferencji.

Dbamy o Twoją prywatność

Pliki cookies i pokrewne im technologie umożliwiają poprawne działanie strony i pomagają dostosować ofertę do Twoich potrzeb. Możemy wykorzystywać pliki cookies własne oraz naszych partnerów w celach analitycznych i marketingowych, również w celu dopasowania treści reklamowych do Twoich preferencji. Możesz zaakceptować wykorzystanie wszystkich tych plików lub dostosować użycie plików do swoich preferencji.

Zarządzaj cookies

Niezbędne pliki cookie
Korzystanie przez nas z niezbędnych plików cookie jest konieczne dla prawidłowego funkcjonowania strony internetowej. Pliki te są instalowane w szczególności na potrzeby zapamiętywania sesji logowania lub wypełniania formularzy, a także w celach związanych ustawieniem opcji prywatności.
Analityczne pliki cookie
Analityczne pliki cookie umożliwiają sprawdzenie liczby wizyt i źródeł ruchu w naszym serwisie. Pomagają nam ustalić, które strony są bardziej, a które mniej popularne, i zrozumieć, jak użytkownicy poruszają się po stronie. Dzięki temu możemy badać statystki i poprawiać wydajność naszej witryny. Informacje zbierane przez te pliki cookie są agregowane, nie mają więc na celu ustalenia Twojej tożsamości. Jeśli nie zezwolisz na stosowanie tych plików cookie, nie będziemy wiedzieć, kiedy odwiedziłeś naszą stronę internetową.
Funkcjonalne pliki cookie
Funkcjonalne pliki cookie zapamiętują i dostosowują stronę do Twoich wyborów, np. preferencji językowych. Możesz ustawić przeglądarkę tak, aby blokowała lub ostrzegała o niezbędnych i funkcjonalnych plikach cookie, jednak spowoduje to, że niektóre części witryny mogą nie działać prawidłowo.
Reklamowe pliki cookie
Reklamowe pliki cookie pozwalają na dopasowanie wyświetlanych treści reklamowych do Twoich zainteresowań, nie tylko na naszej witrynie, ale też poza nią. Mogą być instalowane przez partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony internetowej. Na podstawie informacji z tych plików cookie i aktywności w innych serwisach jest budowany Twój profil zainteresowań. Reklamowe cookies nie przechowują bezpośrednio Twoich danych osobowych, ale identyfikują Twoją przeglądarkę internetową i sprzęt. Jeśli nie zezwolisz na stosowanie tych plików cookie, dalej będziemy mogli wyświetlać Ci reklamy, jednak nie będą one dopasowane do Twoich preferencji. Zobacz jak Google używa tych danych. Możesz zrezygnować ze wszystkich spersonalizowanych reklam w ustawieniach reklam, lub z wybranych firm na stronie www.aboutads.info.
Powered by eBiznes.pl
Akceptuję