Rok wydania 2021
Niniejsza książka jest opowieścią o pracach kanadyjskiej fotografki wojennej Rity Leistner. Nie jest to jednak prezentacja kilkunastu lat jej życia, w ciągu których niemalże na całym świecie relacjonowała konflikty zbrojne i losy uwikłanych w nie ludzi, a historia o trzech tygodniach, które na początku 2011 roku spędziła w jednej z baz sił koalicyjnych w Afganistanie w ramach projektu „Basetrack”.
Nawiązując bezpośrednio do twórczości fotografki, teoretyczną pod[1]stawą podjętych tu przeze mnie rozważań, uczyniłam koncepcję mediów Marshalla McLuhana (wciąż kontrowersyjnego, choć niezwykle barwnego badacza mediów). Teoria ta, mimo swego historycznego już charakteru (po[1]wstała wszak niemalże sześćdziesiąt lat temu) pozwala bowiem na przyjęcie interesującej perspektywy odbioru współczesnych przekazów medialnych. W tym kontekście, na co zwróciła uwagę sama artystka, wykorzystanie współczesnych narzędzi komunikacji (takich jak smartfony czy media społecznościowe), sprawia bowiem, że jej fotografie, ukazujące codzienne życie bazy Marines w Musa Qala, stają się pasjonującą próbą wyrażenia tego, co Wolfgang Welsch ujął w jednym ze swoich esejów, jako „prawdziwie realny” obraz wojny.
Z wprowadzenia
Wprowadzenie
Szukając McLuhana
iSondowanie wojny
iSondy Rity Leistner
_ _: Aparat w smartfonie + aplikacja Hipstamatic
_ _: Bezzałogowe statki powietrzne (UAV)
_ _: Dystrybutory paliwa
_ _: Figura + tło
_ _: Improwizowane urządzenia wybuchowe (IED). Zrobione z drewna
_ _: Kamizelka kuloodporna
_ _: Megafony i kazania z meczetu
_ _: Pojazdy minoodporne chroniące przed zasadzką (MRAP)
_ _: Słowo pisane: „Idziesz dalej na własne ryzyko”
_ _: Telefonia komórkowa: Słyszysz mnie teraz?
_ _: Wiadomości tekstowe
_ _: Worki z piaskiem oraz zapory HESCO Concertina
Tetrady
Zrób to sam
Dwadzieścia cztery rady generała Petraeusa
Literatura
Streszczenie
Summary
Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!
Napisz recenzjęWłaściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.