Strona głównaHUMANISTYKAMaski i oblicza komunizmu w kinematografii
Nagrody i wyróżnienia

     

Koszyk
...jest pusty

Kategorie
Nowości
Z dala od egocentrycznej metropolii. Obraz prowincji w filmie
Szybki podgląd
45,00 zł
Analiza poziomu jakości nauczania w podmiotach edukacyjnych woj. zachodniopom. – podejście...
Szybki podgląd
48,00 zł
Współczesna turystyka. Środowisko, człowiek, gospodarka
Szybki podgląd
75,00 zł
Wolontariat młodzieży w liceum ogólnokształcącym
Szybki podgląd
50,00 zł
Grafomania i inne pokusy
Szybki podgląd
48,00 zł
Zachowania nabywcze podróżnych w kontekście zrównoważonego rozwoju transportu
Szybki podgląd
55,00 zł
Lekcja wychowania fizycznego w nauczaniu wczesnoszkolnym
Szybki podgląd
45,00 zł
Genetyczne ryzyko nowotworowe kobiet. Mutacja BRCA w perspektywie psychologicznej
Szybki podgląd
45,00 zł
Wpływ pandemii COVID-19 na preferencje podróżnych w transporcie kolejowym
Szybki podgląd
58,00 zł
Z badań nad tradycją polskiej pedagogiki. Historyczne aspekty dydaktyki
Szybki podgląd
45,00 zł
Polecamy
Jezus zwany Mesjaszem, co się tłumaczy Chrystus (MtShemTob 1,17) Socjoretoryczna analiza Ewangelii
Szybki podgląd
60,00 zł 54,00 zł
Od świtu do zmierzchu. Cmentarze metropolii lwowskiej
Szybki podgląd
150,00 zł
Ludwig Wilhelm Brüggemann. Opis miasta Szczecina
Szybki podgląd
40,00 zł
Informacje
Szukaj treści

Wpisz szukaną frazę


Wyszukiwanie zaawansowane

Maski i oblicza komunizmu w kinematografii

45,00 zł
EAN: 9788379724642
ISBN/ISSN: 978-83-7972-464-2
Produkt niedostępny
Waga:0.35 kg
Sprawdź koszty wysyłki

Koszty dostawy tego produktu

Format
Oprawa
Język

Zapytaj o produkt

Rok wydania 2021

Tematem czwartego tomu serii monograficznej Film. Historia i konteksty są maski i oblicza komunizmu w obiektywie kamery filmowej. X Muza miała (i ma do dzisiaj) ogromne znaczenie w kształtowaniu świadomości społeczeństwa, nie tylko przez perswazyjny przekaz, treść, walory artystyczne dzieła, ale również siłę propagandowych odniesień, celowych działań zmierzających do ukształtowania określonych poglądów i zachowań wspólnot lub jednostek. 

Elementy nowej ideowości, wyrażonej we wczesnych „projektach” filozoficznych już od czasów oświecenia, znalazły swoje teoretyczne rozwinięcie dopiero w XIX wieku, urzeczywistniły się zaś w całej okazałości dopiero stulecie później. Tak się złożyło, że doskonałym propagandowo ekwiwalentem jej wizualnego uwiarygodnienia był kinematograf. Dlaczego ostatecznie zwyciężyła sztuka, jak zaznaczał Czesław Miłosz w Zniewolonym umyśle, której wiodącym kryterium jest zasada egalitaryzmu i doczesnej użyteczności? W jaki sposób przebiegały próby artystycznego wyrażenia poszczególnych postulatów oraz refleksji, a także (później) konfliktów wojennych? Kino/kinematografia to nie tylko dziedzina działalności związana z produkcją filmów oraz ich rozpowszechnianiem, to nie tylko „produkt ostateczny” – utwór audiowizualny – ale również twórcy – autorzy, reżyserzy, aktorzy, producenci itd. – wraz z ich biografiami, doświadczeniami, kolejami losu, które wymuszały zajęcie stanowiska wobec nowego politycznego i ideologicznego porządku. Są to sylwetki nierzadko z niewykorzystanym potencjałem twórczym, ale także ludzie targani dramatycznymi wyborami wymykającymi się spoza zero-jedynkowych ujęć i wyborów jakich dokonywali. W rodzimej kinematografii nawet przygodny widz, niewgłębiający się w istotę dzieł filmowych we wszystkich warstwach, w całej ich złożoności, oprócz nachalnej a zarazem aprobatywnej wizji komunizmu (w kontrze do dekadenckich, rozkładowych i nihilistycznych tendencji „starej sztuki”), mógł dostrzec także resentyment, tęsknotę, ale też krytykę i ironię, autonomiczny, choć czasami chaotyczny wielogłos albo jednorodny, zgodny z wytycznymi „pionu ideologicznego” strumień interpretacyjny.

 

                                                                                                                  Ze wstępu





Krzysztof Kornacki (Gdańsk)

Westerplatte broni się nadal. Ekranowy wizerunek Wojskowej Składnicy Tranzytowej

 

Maciej Kowalski (Szczecin)

Obraz wojny w filmie Ostatni etap (1948 r.) Wandy Jakubowskiej

 

Tomasz Sikorski (Szczecin)

Trzy starty (1955 r.) – trzy przegrane? „Ludzki” film o młodych sportowcach

 

Piotr Kurpiewski (Gdańsk)

„To jest rewolucja, a każda rewolucja wymaga zdecydowanego działania”. Oblicze

komunizmu w Róży Wojciecha Smarzowskiego

 

Jamie Zelechowski (Philadelphia, USA)

The Socialist Tourist Gaze of East German and Polish Cinema

 

Joanna Dobrowolska (Warszawa)

Huculska Arkadia wobec rzeczywistości Ukraińskiej SRR. Cienie zapomnianych

przodków  – ucieczka od systemu czy jego kontestacja?

 

Renata Gałaj-Dempniak (Szczecin)

Oblicza komunizmu chińskiego lat 1945–1970 w świetle filmu Aby żyć! Zhanga Yimou

 

Noty biograficzne

Ilość stron 197
Rok wydania 2021

Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!

Napisz recenzję

Właściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.

Sprzedaż i marketing

                
        Dariusz Stawiński
           (91) 444 20 06 
    dariusz.stawinski@usz.edu.pl


       Magdalena Szarmach 
           (91) 444 20 09
magdalena.szarmach@usz.edu.pl

 

IBUK.PL

SWSW
Promocje
Mosty nad granicą. Polsko-Niemiecka Nagroda Dziennikarska w latach 1997–2015
Szybki podgląd
78,75 zł 49,00 zł
Wybrane zagadnienia z prognozowania
Szybki podgląd
45,00 zł 33,00 zł
Jezus zwany Mesjaszem, co się tłumaczy Chrystus (MtShemTob 1,17) Socjoretoryczna analiza Ewangelii
Szybki podgląd
60,00 zł 54,00 zł
Argentyna w prozie wspomnieniowej Józefy Radzymińskiej. Perspektywa językowo-kulturowa
Szybki podgląd
52,00 zł 39,00 zł
Aktywność innowacyjna przedsiębiorstw sektora MSP w woj. zachodniopomorskim. Nakłady, determinanty..
Szybki podgląd
40,00 zł 32,00 zł
Autor

Inne produkty

Bestsellery
Powiadomienia

Maski i oblicza komunizmu w kinematografii

Znajdziesz nas:
Znajdziesz nas:
sklep internetowy Kontakt z nami
Newsletter
Przejdź do panelu Kreator
Akceptuję
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Akceptuję