Nagrody i wyróżnienia

     

Koszyk
...jest pusty

Kategorie
Nowości
Od świtu do zmierzchu. Cmentarze metropolii lwowskiej
Szybki podgląd
150,00 zł
Metody nauczania rachunkowości
Szybki podgląd
55,00 zł
Dobór próby we współczesnych badaniach marketingowych. Podejście ilościowe, jakościowe i mieszane
Szybki podgląd
50,00 zł
Sytuacja społeczno-wychowawcza rodziny dziecka z mukopolisacharydozą...
Szybki podgląd
55,00 zł
Polityka Europejska. Koncepcyjne i doktrynalne podstawy na przykładzie Niemiec
Szybki podgląd
55,00 zł
Zarządzanie programami foresight
Szybki podgląd
35,00 zł
Obraz ludzi Podhala i Tatr w inskrypcjach ze starego cmentarza na Pęksowym Brzysku w Zakopanem
Szybki podgląd
55,00 zł
Nie-pokoje twórcze. Antologia tekstów studentek i studentów studiów pisarskich US
Szybki podgląd
50,00 zł
Kierowane odkrywanie matematyki we wczesnej edukacji
Szybki podgląd
45,00 zł
Relacja lekarz – pacjent w warunkach dostępu do internetowej informacji o zdrowiu
Szybki podgląd
48,00 zł
Polecamy
Korekcja wad wzroku dla optyków okularowych
Szybki podgląd
45,00 zł
Od świtu do zmierzchu. Cmentarze metropolii lwowskiej
Szybki podgląd
150,00 zł
Informacje
Szukaj treści

Wpisz szukaną frazę


Wyszukiwanie zaawansowane

Maski i oblicza komunizmu w kinematografii

45,00 zł

EAN: 9788379724642
ISBN/ISSN: 978-83-7972-464-2
Produkt niedostępny
Waga:0.35 kg
Sprawdź koszty wysyłki

Koszty dostawy tego produktu

Format:
Oprawa:
Język:

Zapytaj o produkt

Rok wydania 2021

Tematem czwartego tomu serii monograficznej Film. Historia i konteksty są maski i oblicza komunizmu w obiektywie kamery filmowej. X Muza miała (i ma do dzisiaj) ogromne znaczenie w kształtowaniu świadomości społeczeństwa, nie tylko przez perswazyjny przekaz, treść, walory artystyczne dzieła, ale również siłę propagandowych odniesień, celowych działań zmierzających do ukształtowania określonych poglądów i zachowań wspólnot lub jednostek. 

Elementy nowej ideowości, wyrażonej we wczesnych „projektach” filozoficznych już od czasów oświecenia, znalazły swoje teoretyczne rozwinięcie dopiero w XIX wieku, urzeczywistniły się zaś w całej okazałości dopiero stulecie później. Tak się złożyło, że doskonałym propagandowo ekwiwalentem jej wizualnego uwiarygodnienia był kinematograf. Dlaczego ostatecznie zwyciężyła sztuka, jak zaznaczał Czesław Miłosz w Zniewolonym umyśle, której wiodącym kryterium jest zasada egalitaryzmu i doczesnej użyteczności? W jaki sposób przebiegały próby artystycznego wyrażenia poszczególnych postulatów oraz refleksji, a także (później) konfliktów wojennych? Kino/kinematografia to nie tylko dziedzina działalności związana z produkcją filmów oraz ich rozpowszechnianiem, to nie tylko „produkt ostateczny” – utwór audiowizualny – ale również twórcy – autorzy, reżyserzy, aktorzy, producenci itd. – wraz z ich biografiami, doświadczeniami, kolejami losu, które wymuszały zajęcie stanowiska wobec nowego politycznego i ideologicznego porządku. Są to sylwetki nierzadko z niewykorzystanym potencjałem twórczym, ale także ludzie targani dramatycznymi wyborami wymykającymi się spoza zero-jedynkowych ujęć i wyborów jakich dokonywali. W rodzimej kinematografii nawet przygodny widz, niewgłębiający się w istotę dzieł filmowych we wszystkich warstwach, w całej ich złożoności, oprócz nachalnej a zarazem aprobatywnej wizji komunizmu (w kontrze do dekadenckich, rozkładowych i nihilistycznych tendencji „starej sztuki”), mógł dostrzec także resentyment, tęsknotę, ale też krytykę i ironię, autonomiczny, choć czasami chaotyczny wielogłos albo jednorodny, zgodny z wytycznymi „pionu ideologicznego” strumień interpretacyjny.

 

                                                                                                                  Ze wstępu





Krzysztof Kornacki (Gdańsk)

Westerplatte broni się nadal. Ekranowy wizerunek Wojskowej Składnicy Tranzytowej

 

Maciej Kowalski (Szczecin)

Obraz wojny w filmie Ostatni etap (1948 r.) Wandy Jakubowskiej

 

Tomasz Sikorski (Szczecin)

Trzy starty (1955 r.) – trzy przegrane? „Ludzki” film o młodych sportowcach

 

Piotr Kurpiewski (Gdańsk)

„To jest rewolucja, a każda rewolucja wymaga zdecydowanego działania”. Oblicze

komunizmu w Róży Wojciecha Smarzowskiego

 

Jamie Zelechowski (Philadelphia, USA)

The Socialist Tourist Gaze of East German and Polish Cinema

 

Joanna Dobrowolska (Warszawa)

Huculska Arkadia wobec rzeczywistości Ukraińskiej SRR. Cienie zapomnianych

przodków  – ucieczka od systemu czy jego kontestacja?

 

Renata Gałaj-Dempniak (Szczecin)

Oblicza komunizmu chińskiego lat 1945–1970 w świetle filmu Aby żyć! Zhanga Yimou

 

Noty biograficzne

Ilość stron 197
Rok wydania 2021

Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!

Napisz recenzję
Sprzedaż i marketing

                
        Dariusz Stawiński
           (91) 444 20 06 
    dariusz.stawinski@usz.edu.pl


       Magdalena Szarmach 
           (91) 444 20 09
magdalena.szarmach@usz.edu.pl

 

IBUK.PL

SWSW
Promocje
Ikonografia godeł cechowych na Pomorzu brandenbursko-pruskim
Szybki podgląd
75,00 zł 35,00 zł
Błąd jako znamię typu czynu zabronionego w polskim prawie karnym
Szybki podgląd
55,00 zł 45,00 zł
Na początku Kunstmann wymyślił sobie Kulmową... H. Kunstmann – J. Kulmowa Listy 1966–2009
Szybki podgląd
99,00 zł 59,00 zł
Organizacje mniejszości narodowych i etnicznych w województwie zachodniopomorskim
Szybki podgląd
80,00 zł 50,00 zł
Polskie badania nad starożytnym Egiptem do końca XIX wieku
Szybki podgląd
65,00 zł 40,00 zł
Czytania. Szkice krytyczne o książkach
Szybki podgląd
38,00 zł 28,00 zł
Geoliteratura Tom 9. Przewodnik, bedeker, poradnik
Szybki podgląd
45,00 zł 30,00 zł
Argentyna w prozie wspomnieniowej Józefy Radzymińskiej. Perspektywa językowo-kulturowa
Szybki podgląd
52,00 zł 39,00 zł
Nowy bank na rynku finansowym w Polsce. Uwarunkowania wejścia i czynniki sukcesu
Szybki podgląd
45,00 zł 33,00 zł
Autor

Inne produkty

Bestsellery
Powiadomienia

Maski i oblicza komunizmu w kinematografii

Znajdziesz nas:
Znajdziesz nas:
sklep internetowy Kontakt z nami
Newsletter
Przejdź do panelu Kreator
Akceptuję
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.