Strona głównaEKONOMIADobór próby we współczesnych badaniach marketingowych. Podejście ilościowe, jakościowe i mieszane
Nagrody i wyróżnienia

     

Koszyk
...jest pusty

Kategorie
Nowości
Od świtu do zmierzchu. Cmentarze metropolii lwowskiej
Szybki podgląd
150,00 zł
Metody nauczania rachunkowości
Szybki podgląd
55,00 zł
Dobór próby we współczesnych badaniach marketingowych. Podejście ilościowe, jakościowe i mieszane
Szybki podgląd
50,00 zł
Polityka Europejska. Koncepcyjne i doktrynalne podstawy na przykładzie Niemiec
Szybki podgląd
55,00 zł
Regulacja z perspektywy ekonomii instytucjonalnej i ekonomii behawioralnej na przykł. rynku usług...
Szybki podgląd
80,00 zł
Zarządzanie programami foresight
Szybki podgląd
35,00 zł
Zaczepne wprowadzenie do filozofii edukacji
Szybki podgląd
35,00 zł
Zróżnicowanie flory naczyniowej miasta Stargard (Pomorze Zachodnie) – studium fitogeograficzne
Szybki podgląd
48,00 zł
Efekty sygnalizacji – determinanty reakcji akcjonariuszy na zdarzenia korporacyjne w spółkach publ.
Szybki podgląd
80,00 zł
Potencjał produkcyjny i rynek pracy jako determinanty rozwoju gospodarczego
Szybki podgląd
40,00 zł
Polecamy
Potencjał produkcyjny i rynek pracy jako determinanty rozwoju gospodarczego
Szybki podgląd
40,00 zł
Tradycje sportów konnych w Polsce do 1939 roku
Szybki podgląd
170,00 zł
Od świtu do zmierzchu. Cmentarze metropolii lwowskiej
Szybki podgląd
150,00 zł
Ludwig Wilhelm Brüggemann. Opis miasta Szczecina
Szybki podgląd
40,00 zł
Informacje
Szukaj treści

Wpisz szukaną frazę


Wyszukiwanie zaawansowane

Dobór próby we współczesnych badaniach marketingowych. Podejście ilościowe, jakościowe i mieszane

50,00 zł

EAN: 9788379725144
ISBN/ISSN: 978-83-7972-514-4
Produkt niedostępny
Waga:0.35 kg
Sprawdź koszty wysyłki

Koszty dostawy tego produktu

Format:
Oprawa:
Język:

Zapytaj o produkt

Rok wydania 2021

Problematyka doboru próby jest jedną z najczęściej poruszanych obszarów metodycznych w badaniach marketingowych. Strategie i schematy doboru są związane z rodzajem podejmowanych badań, charakterem losowanych lub wybieranych jednostek, ich dostępnością oraz stosowanymi metodami analizy danych. Zagadnienia te są przedmiotem niniejszego opracowania. Jest ono pokłosiem XXIII Warsztatów Metodologicznych im. Profesora Stefana Mynarskiego organizowanych w 2019 roku w Uniwersytecie Szczecińskim. Warsztaty te odbywają się cyklicznie od 1996 roku i są poświęcone dyskusjom nad wybranymi zagadnieniami metodologicznymi związanymi z badaniami marketingowymi. Stanowią one również płaszczyznę integracji wiedzy z obszaru marketingu, statystyki, metodologii badań, zarządzania, ekonomii i socjologii. 

Monografia składa się z dziesięciu rozdziałów poświęconych problematyce doboru próby we współczesnych badaniach marketingowych i obejmuje zagadnienia dotyczące doboru próby w podejściach ilościowych, jakościowych i mieszanych, specyfikę doboru próby w badaniach sondażowych i eksperymentalnych, w modelach eksplanacyjnych i predykcyjnych, specyfikę prób badawczych w podejściach jedno- i wielopoziomowych, zagadnienia imputacji braków danych oraz badania z wykorzystaniem prób studenckich. 

Przedstawione przez autorów metody dobierania próby i aspekty związane z tym postępowaniem mają służyć wspieraniu badaczy rynkowych w rozwiązywaniu stawianych przed nimi problemów i prawidłowej realizacji celów badawczych. Monografia jest więc przeznaczona dla osób zainteresowanych prowadzeniem badań marketingowych, a więc badaczy zatrudnionych w agencjach badawczych, pracowników przedsiębiorstw realizujących własne badania, a także pracowników naukowych i studentów uczelni ekonomicznych.


                                                                                                                 Ze wstępu


 

Rozdział 1

Dobór próby w badaniach ilościowych

1.1. Wprowadzenie

1.2. Istota badań ilościowych

1.3. Rozmiar próby

1.4. Rodzaje prób w badaniach ilościowych

1.4.1. Próby nielosowe

1.4.2. Próby losowe

 

Rozdział 2

Specyfika i zasady doboru próby w badaniach jakościowych

2.1. Wprowadzenie

2.2. Zasady i uwarunkowania doboru próby w badaniach jakościowych

2.3. Dobór próby w przekroju wybranych metod i technik badań jakościowych

2.4. Podsumowanie

 

Rozdział 3

Diady – zastosowania i dylematy doboru próby

3.1. Wprowadzenie

3.2. Diada jako technika badawcza – podstawy teoretyczne

3.3. Proces doboru próby do diad

3.4. Dobór próby w badaniach prowadzonych z wykorzystaniem diad

3.5. Uwagi końcowe

 

Rozdział 4

Dobór próby i analiza wyników w badaniach jakościowych

4.1. Wprowadzenie

4.2. Dobór próby i analiza danych w badaniach jakościowych – wybrane aspekty

teoretyczne

4.3. Metodyka i wyniki badań własnych

4.4. Podsumowanie

 

Rozdział 5

Dobór próby w badaniach mieszanych

5.1. Przesłanki podjęcia problemu doboru próby w podejściu mieszanym

5.2. Metody łączące ilościowy i jakościowy dobór do próby wykorzystywane w badaniach

mieszanych

5.3. Model doboru próby w badaniach mieszanych

5.4. Dobór próby w podejściu mieszanym – wyniki badań

5.5. Podsumowanie

 

Rozdział 6

Dobór próby w badaniach eksperymentalnych

6.1. Wprowadzenie

6.2. Istota eksperymentu

6.3. Założenia doboru próby w badaniach eksperymentalnych

6.4. Przykłady doboru próby w eksperymentach marketingowych

6.5. Podsumowanie

 

Rozdział 7

Dobór próby w wielopoziomowych modelach strukturalnych

7.1. Obszary wielopoziomowych badań marketingowych – wprowadzenie

7.2. Schematy losowania w analizach wielopoziomowych

7.3. Modelowe podejście do wyboru prób zespołowych

7.4. Ocena efektu ankieterskiego

 

Rozdział 8

Dobór próby w modelach predykcyjnych data mining

8.1. Wybór zbioru danych do analizy – wprowadzenie

8.2. Wybrane sposoby wyodrębniania podzbioru uczącego

8.2.1. Proste metody podziału zbioru danych

8.2.2. Wielokrotny sprawdzian krzyżowy

8.2.3. Sprawdzian krzyżowy Monte Carlo

8.2.4. Procedura „opuść jeden”

8.2.5. Bootstrap

8.3. Wybór zbioru danych – przypadek niezbilansowanych prób

8.3.1. Redukcja klasy większościowej

8.3.2. Powiększanie klasy mniejszościowej

8.4. Wybór zbioru danych – przypadek dużych zbiorów danych (big data)

8.4.1. Strategie analityczne big data

8.4.2. Metody oparte na bootstrapie

8.5. Podsumowanie

 

Rozdział 9

Braki odpowiedzi i ważenie próby

9.1. Wprowadzenie

9.2. Metody eliminacji braków danych

9.2.1. Usuwanie braków obserwacjami

9.2.2. Usuwanie braków parami

9.3. Ważenie zbioru danych

9.4. Jednokrotna imputacja braków danych

9.4.1. Podejścia do imputacji danych

9.4.2. Imputacja z wykorzystaniem średniej

9.4.3. Imputacja z wykorzystaniem regresji

9.4.4. Imputacja losowa w klasach (hot-deck)

9.4.5. Imputacja metodą najbliższego sąsiada

9.4.6. Ekstrapolacja ostatniej obserwacji (LOCF)

9.5. Imputacja wielokrotna

9.5.1. Zasady imputacji wielokrotnej

9.5.2. Imputacja metodą największej wiarygodności

9.5.3. Imputacja algorytmem EM (expectation–maximization)

 

Rozdział 10

Próby studenckie w badaniach marketingowych

10.1. Skala i obszary wykorzystania prób studenckich w badaniach marketingowych

10.2. Argumenty przeciwko wykorzystywaniu prób studenckich w badaniach

marketingowych

10.3. Argumenty przemawiające za wykorzystaniem prób studenckich w badaniach

marketingowych

10.4. Problemy związane ze stosowaniem prób studenckich i możliwości ich rozwiązania

 

Literatura

 






Ilość stron 197
Rok wydania 2021

Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!

Napisz recenzję
Sprzedaż i marketing

                
        Dariusz Stawiński
           (91) 444 20 06 
    dariusz.stawinski@usz.edu.pl


       Magdalena Szarmach 
           (91) 444 20 09
magdalena.szarmach@usz.edu.pl

 

IBUK.PL

SWSW
Promocje
Na początku Kunstmann wymyślił sobie Kulmową... H. Kunstmann – J. Kulmowa Listy 1966–2009
Szybki podgląd
99,00 zł 59,00 zł
A Guide to Harpacticoid Copepods (Copepoda, Harpacticoida) of the Southern Baltic Sea
Szybki podgląd
35,00 zł 28,00 zł
Autor

Inne produkty

Bestsellery
Powiadomienia

Dobór próby we współczesnych badaniach marketingowych. Podejście ilościowe, jakościowe i mieszane

Znajdziesz nas:
Znajdziesz nas:
sklep internetowy Kontakt z nami
Newsletter
Przejdź do panelu Kreator
Akceptuję
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Akceptuję