Strona głównaEKONOMIADobór próby we współczesnych badaniach marketingowych. Podejście ilościowe, jakościowe i mieszane
Nagrody i wyróżnienia

     

Koszyk
...jest pusty

Kategorie
Nowości
Polski słownik asocjacyjny. Dwie dekady. Od bodźca do reakcji. Tom 1
Szybki podgląd
50,00 zł
Polski słownik asocjacyjny. Dwie dekady. Od reakcji do bodźca. Tom 2
Szybki podgląd
50,00 zł
Kariery senatorskie rzymskich trybunów wojskowych w epoce Sewerów
Szybki podgląd
60,00 zł
Marketing miast i regionów. Perspektywa produktowa
Szybki podgląd
59,00 zł
Grywalizacja w nauce programowania – platforma FGPE
Szybki podgląd
45,00 zł
Analiza finansowa i rynek kapitałowy
Szybki podgląd
75,00 zł
Trust in leadership in the international context of enterprise organizational culture
Szybki podgląd
60,00 zł
Prawne i ekonomiczno-finansowe determinanty realizacji zadań publicz. przez samorząd terytorialny...
Szybki podgląd
48,00 zł
II Rzeczypospolita. Historia i konteksty. Księga pamiątkowa z okazji Jubileuszu urodzin...
Szybki podgląd
120,00 zł
Znalezione pod łóżkiem. Joanna Kulmowa
Szybki podgląd
15,00 zł
Polecamy
Jezus zwany Mesjaszem, co się tłumaczy Chrystus (MtShemTob 1,17) Socjoretoryczna analiza Ewangelii
Szybki podgląd
60,00 zł
Odkryć to, co pozornie znane. Megality Pomorza Zachodniego
Szybki podgląd
60,00 zł
Od świtu do zmierzchu. Cmentarze metropolii lwowskiej
Szybki podgląd
150,00 zł
II Rzeczypospolita. Historia i konteksty. Księga pamiątkowa z okazji Jubileuszu urodzin...
Szybki podgląd
120,00 zł
Cmentarze na przedmieściach Lwowa. Przedmieścia północno-wschodnie Tom I
Szybki podgląd
125,00 zł
Cmentarze na przedmieściach Lwowa. Przedmieścia południowo-zachodnie Tom II
Szybki podgląd
125,00 zł
Informacje
Szukaj treści

Wpisz szukaną frazę


Wyszukiwanie zaawansowane

Dobór próby we współczesnych badaniach marketingowych. Podejście ilościowe, jakościowe i mieszane

50,00 zł
EAN: 9788379725144
ISBN/ISSN: 978-83-7972-514-4
Produkt niedostępny
Waga:0.35 kg
Sprawdź koszty wysyłki

Koszty dostawy tego produktu

Format
Oprawa
Język

Zapytaj o produkt

Rok wydania 2021

Problematyka doboru próby jest jedną z najczęściej poruszanych obszarów metodycznych w badaniach marketingowych. Strategie i schematy doboru są związane z rodzajem podejmowanych badań, charakterem losowanych lub wybieranych jednostek, ich dostępnością oraz stosowanymi metodami analizy danych. Zagadnienia te są przedmiotem niniejszego opracowania. Jest ono pokłosiem XXIII Warsztatów Metodologicznych im. Profesora Stefana Mynarskiego organizowanych w 2019 roku w Uniwersytecie Szczecińskim. Warsztaty te odbywają się cyklicznie od 1996 roku i są poświęcone dyskusjom nad wybranymi zagadnieniami metodologicznymi związanymi z badaniami marketingowymi. Stanowią one również płaszczyznę integracji wiedzy z obszaru marketingu, statystyki, metodologii badań, zarządzania, ekonomii i socjologii. 

Monografia składa się z dziesięciu rozdziałów poświęconych problematyce doboru próby we współczesnych badaniach marketingowych i obejmuje zagadnienia dotyczące doboru próby w podejściach ilościowych, jakościowych i mieszanych, specyfikę doboru próby w badaniach sondażowych i eksperymentalnych, w modelach eksplanacyjnych i predykcyjnych, specyfikę prób badawczych w podejściach jedno- i wielopoziomowych, zagadnienia imputacji braków danych oraz badania z wykorzystaniem prób studenckich. 

Przedstawione przez autorów metody dobierania próby i aspekty związane z tym postępowaniem mają służyć wspieraniu badaczy rynkowych w rozwiązywaniu stawianych przed nimi problemów i prawidłowej realizacji celów badawczych. Monografia jest więc przeznaczona dla osób zainteresowanych prowadzeniem badań marketingowych, a więc badaczy zatrudnionych w agencjach badawczych, pracowników przedsiębiorstw realizujących własne badania, a także pracowników naukowych i studentów uczelni ekonomicznych.


                                                                                                                 Ze wstępu


 

Rozdział 1

Dobór próby w badaniach ilościowych

1.1. Wprowadzenie

1.2. Istota badań ilościowych

1.3. Rozmiar próby

1.4. Rodzaje prób w badaniach ilościowych

1.4.1. Próby nielosowe

1.4.2. Próby losowe

 

Rozdział 2

Specyfika i zasady doboru próby w badaniach jakościowych

2.1. Wprowadzenie

2.2. Zasady i uwarunkowania doboru próby w badaniach jakościowych

2.3. Dobór próby w przekroju wybranych metod i technik badań jakościowych

2.4. Podsumowanie

 

Rozdział 3

Diady – zastosowania i dylematy doboru próby

3.1. Wprowadzenie

3.2. Diada jako technika badawcza – podstawy teoretyczne

3.3. Proces doboru próby do diad

3.4. Dobór próby w badaniach prowadzonych z wykorzystaniem diad

3.5. Uwagi końcowe

 

Rozdział 4

Dobór próby i analiza wyników w badaniach jakościowych

4.1. Wprowadzenie

4.2. Dobór próby i analiza danych w badaniach jakościowych – wybrane aspekty

teoretyczne

4.3. Metodyka i wyniki badań własnych

4.4. Podsumowanie

 

Rozdział 5

Dobór próby w badaniach mieszanych

5.1. Przesłanki podjęcia problemu doboru próby w podejściu mieszanym

5.2. Metody łączące ilościowy i jakościowy dobór do próby wykorzystywane w badaniach

mieszanych

5.3. Model doboru próby w badaniach mieszanych

5.4. Dobór próby w podejściu mieszanym – wyniki badań

5.5. Podsumowanie

 

Rozdział 6

Dobór próby w badaniach eksperymentalnych

6.1. Wprowadzenie

6.2. Istota eksperymentu

6.3. Założenia doboru próby w badaniach eksperymentalnych

6.4. Przykłady doboru próby w eksperymentach marketingowych

6.5. Podsumowanie

 

Rozdział 7

Dobór próby w wielopoziomowych modelach strukturalnych

7.1. Obszary wielopoziomowych badań marketingowych – wprowadzenie

7.2. Schematy losowania w analizach wielopoziomowych

7.3. Modelowe podejście do wyboru prób zespołowych

7.4. Ocena efektu ankieterskiego

 

Rozdział 8

Dobór próby w modelach predykcyjnych data mining

8.1. Wybór zbioru danych do analizy – wprowadzenie

8.2. Wybrane sposoby wyodrębniania podzbioru uczącego

8.2.1. Proste metody podziału zbioru danych

8.2.2. Wielokrotny sprawdzian krzyżowy

8.2.3. Sprawdzian krzyżowy Monte Carlo

8.2.4. Procedura „opuść jeden”

8.2.5. Bootstrap

8.3. Wybór zbioru danych – przypadek niezbilansowanych prób

8.3.1. Redukcja klasy większościowej

8.3.2. Powiększanie klasy mniejszościowej

8.4. Wybór zbioru danych – przypadek dużych zbiorów danych (big data)

8.4.1. Strategie analityczne big data

8.4.2. Metody oparte na bootstrapie

8.5. Podsumowanie

 

Rozdział 9

Braki odpowiedzi i ważenie próby

9.1. Wprowadzenie

9.2. Metody eliminacji braków danych

9.2.1. Usuwanie braków obserwacjami

9.2.2. Usuwanie braków parami

9.3. Ważenie zbioru danych

9.4. Jednokrotna imputacja braków danych

9.4.1. Podejścia do imputacji danych

9.4.2. Imputacja z wykorzystaniem średniej

9.4.3. Imputacja z wykorzystaniem regresji

9.4.4. Imputacja losowa w klasach (hot-deck)

9.4.5. Imputacja metodą najbliższego sąsiada

9.4.6. Ekstrapolacja ostatniej obserwacji (LOCF)

9.5. Imputacja wielokrotna

9.5.1. Zasady imputacji wielokrotnej

9.5.2. Imputacja metodą największej wiarygodności

9.5.3. Imputacja algorytmem EM (expectation–maximization)

 

Rozdział 10

Próby studenckie w badaniach marketingowych

10.1. Skala i obszary wykorzystania prób studenckich w badaniach marketingowych

10.2. Argumenty przeciwko wykorzystywaniu prób studenckich w badaniach

marketingowych

10.3. Argumenty przemawiające za wykorzystaniem prób studenckich w badaniach

marketingowych

10.4. Problemy związane ze stosowaniem prób studenckich i możliwości ich rozwiązania

 

Literatura

 






Ilość stron 197
Rok wydania 2021

Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!

Napisz recenzję

Właściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.

Sprzedaż i marketing

                
        Dariusz Stawiński
           (91) 444 20 06 
    dariusz.stawinski@usz.edu.pl


       Magdalena Szarmach 
           (91) 444 20 09
magdalena.szarmach@usz.edu.pl

 

IBUK.PL

SWSW
Promocje
Aktywność innowacyjna przedsiębiorstw sektora MSP w woj. zachodniopomorskim. Nakłady, determinanty..
Szybki podgląd
40,00 zł 32,00 zł
Ikonografia godeł cechowych na Pomorzu brandenbursko-pruskim
Szybki podgląd
75,00 zł 45,00 zł
Mosty nad granicą. Polsko-Niemiecka Nagroda Dziennikarska w latach 1997–2015
Szybki podgląd
78,75 zł 49,00 zł
Argentyna w prozie wspomnieniowej Józefy Radzymińskiej. Perspektywa językowo-kulturowa
Szybki podgląd
52,00 zł 39,00 zł
Wybrane zagadnienia z prognozowania
Szybki podgląd
45,00 zł 33,00 zł
Autor

Inne produkty

Bestsellery
Powiadomienia

Dobór próby we współczesnych badaniach marketingowych. Podejście ilościowe, jakościowe i mieszane

Znajdziesz nas:
Znajdziesz nas:
sklep internetowy Kontakt z nami
Newsletter
Zarządzaj cookies Akceptuję wszystko
Dbamy o Twoją prywatność

Pliki cookies i pokrewne im technologie umożliwiają poprawne działanie strony i pomagają dostosować ofertę do Twoich potrzeb. Możemy wykorzystywać pliki cookies własne oraz naszych partnerów w celach analitycznych i marketingowych, również w celu dopasowania treści reklamowych do Twoich preferencji. Możesz zaakceptować wykorzystanie wszystkich tych plików lub dostosować użycie plików do swoich preferencji.

Dbamy o Twoją prywatność

Pliki cookies i pokrewne im technologie umożliwiają poprawne działanie strony i pomagają dostosować ofertę do Twoich potrzeb. Możemy wykorzystywać pliki cookies własne oraz naszych partnerów w celach analitycznych i marketingowych, również w celu dopasowania treści reklamowych do Twoich preferencji. Możesz zaakceptować wykorzystanie wszystkich tych plików lub dostosować użycie plików do swoich preferencji.

Zarządzaj cookies

Niezbędne pliki cookie
Korzystanie przez nas z niezbędnych plików cookie jest konieczne dla prawidłowego funkcjonowania strony internetowej. Pliki te są instalowane w szczególności na potrzeby zapamiętywania sesji logowania lub wypełniania formularzy, a także w celach związanych ustawieniem opcji prywatności.
Analityczne pliki cookie
Analityczne pliki cookie umożliwiają sprawdzenie liczby wizyt i źródeł ruchu w naszym serwisie. Pomagają nam ustalić, które strony są bardziej, a które mniej popularne, i zrozumieć, jak użytkownicy poruszają się po stronie. Dzięki temu możemy badać statystki i poprawiać wydajność naszej witryny. Informacje zbierane przez te pliki cookie są agregowane, nie mają więc na celu ustalenia Twojej tożsamości. Jeśli nie zezwolisz na stosowanie tych plików cookie, nie będziemy wiedzieć, kiedy odwiedziłeś naszą stronę internetową.
Funkcjonalne pliki cookie
Funkcjonalne pliki cookie zapamiętują i dostosowują stronę do Twoich wyborów, np. preferencji językowych. Możesz ustawić przeglądarkę tak, aby blokowała lub ostrzegała o niezbędnych i funkcjonalnych plikach cookie, jednak spowoduje to, że niektóre części witryny mogą nie działać prawidłowo.
Reklamowe pliki cookie
Reklamowe pliki cookie pozwalają na dopasowanie wyświetlanych treści reklamowych do Twoich zainteresowań, nie tylko na naszej witrynie, ale też poza nią. Mogą być instalowane przez partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony internetowej. Na podstawie informacji z tych plików cookie i aktywności w innych serwisach jest budowany Twój profil zainteresowań. Reklamowe cookies nie przechowują bezpośrednio Twoich danych osobowych, ale identyfikują Twoją przeglądarkę internetową i sprzęt. Jeśli nie zezwolisz na stosowanie tych plików cookie, dalej będziemy mogli wyświetlać Ci reklamy, jednak nie będą one dopasowane do Twoich preferencji. Zobacz jak Google używa tych danych. Możesz zrezygnować ze wszystkich spersonalizowanych reklam w ustawieniach reklam, lub z wybranych firm na stronie www.aboutads.info.
Powered by eBiznes.pl
Akceptuję