Strona głównaEKONOMIAEkonomia współdzielenia na rynku usług hotelarskich. Niedoskonałości. Pośrednicy. Regulacje.
Nagrody i wyróżnienia

     

Koszyk
...jest pusty

Kategorie
Nowości
Przedsiębiorstwo wobec internacjonalizacji. Modele, strategie, finansowanie
Szybki podgląd
45,00 zł
Matematyka dla pedagogów. Wokół liczb
Szybki podgląd
55,00 zł
Blockchain w szkolnictwie wyższym – podstawy teoretyczne, doświadczenia i wyzwania
Szybki podgląd
38,00 zł
Zarządzanie statkiem i załogą na towarowych statkach handlowych PŻM we wspomnieniach E. Borawskiego
Szybki podgląd
65,00 zł
Współczesna turystyka. Środowisko, człowiek, gospodarka
Szybki podgląd
75,00 zł
Wolontariat młodzieży w liceum ogólnokształcącym
Szybki podgląd
50,00 zł
Wizualizacja danych, informacji i wiedzy
Szybki podgląd
45,00 zł
Zachowania nabywcze podróżnych w kontekście zrównoważonego rozwoju transportu
Szybki podgląd
55,00 zł
Finanse Publiczne w obliczu pandemii COVID -19 i wojny w Ukrainie. Perspektywa lokalna
Szybki podgląd
55,00 zł
Genetyczne ryzyko nowotworowe kobiet. Mutacja BRCA w perspektywie psychologicznej
Szybki podgląd
45,00 zł
Polecamy
Od świtu do zmierzchu. Cmentarze metropolii lwowskiej
Szybki podgląd
150,00 zł
Ludwig Wilhelm Brüggemann. Opis miasta Szczecina
Szybki podgląd
40,00 zł
Jezus zwany Mesjaszem, co się tłumaczy Chrystus (MtShemTob 1,17) Socjoretoryczna analiza Ewangelii
Szybki podgląd
60,00 zł 54,00 zł
Informacje
Szukaj treści

Wpisz szukaną frazę


Wyszukiwanie zaawansowane

Ekonomia współdzielenia na rynku usług hotelarskich. Niedoskonałości. Pośrednicy. Regulacje.

50,00 zł
Autor/Redaktor: Adam Pawlicz
EAN: 9788379722730
ISBN/ISSN: 978-83-7972-273-0
Produkt dostępny (1 szt.)
Waga:0.25 kg
Sprawdź koszty wysyłki

Koszty dostawy tego produktu

Format
Oprawa
Język

Ilość:szt.

Rok wydania 2019



Głównym problemem badawczym w niniejszej pracy są niedoskonałości ekono­mii współdzielenia na rynku usług hotelarskich. Niedoskonałości rynku obejmujące istnienie kosztów transakcyjnych, asymetrii informacji oraz efektów zewnętrznych są istotne dla wyjaśnienia przyczyn ograniczonego zasięgu wymiany P2P na rynku usług hotelarskich przed rokiem 2010. Innowacje związane z redukcją niedoskonałości rynku były główną przyczyną wzrostu znaczenia platform EW.

W monografii podjęto próbę weryfikacji dwóch równorzędnych i wzajemnie ze sobą powiązanych hipotez badawczych. Według pierwszej hipotezy poziom niedoskonałości współdzielonego rynku usług hotelarskich jest wyższy niż w przypadku tradycyjnego rynku usług hotelarskich. Hipoteza druga zakłada, że pośrednicy na rynku usług hote­larskich EW nie ograniczają tych niedoskonałości rynku, które związane są z efektami zewnętrznymi transakcji.

 

                                                                                                                   Ze wstępu






Rozdział 1

Niedoskonałości rynku i możliwości ich ograniczania

1.1. Teoria i klasyfikacja niedoskonałości rynku

1.1.1. Pojęcie niedoskonałości rynku

1.1.2. Efekty zewnętrzne

1.1.3. Dobra publiczne

1.1.4. Koszty transakcyjne

1.1.5. Asymetria informacji

1.2. Prywatne metody redukcji niedoskonałości rynku

1.2.1. Typologia prywatnych metod redukcji niedoskonałości rynku

1.2.2 Działania stron transakcji

1.2.3. Organizacje non-profit

1.2.4. Rola pośrednika w redukcji niedoskonałości rynku

1.3. Regulacje jako publiczne metody ograniczania niedoskonałości rynku

 


Rozdział 2

Teoretyczne podstawy ekonomii współdzielenia

2.1. Analiza bibliometryczna publikacji z zakresu ekonomii współdzielenia

2.2. Istota ekonomii współdzielenia

2.3. Popyt i podaż w ekonomii współdzielenia

2.3.1. Specyfika podmiotów rynku

2.3.2. Motywy uczestnictwa w ekonomii współdzielenia

 


Rozdział 3

Tradycyjny i współdzielony rynek usług hotelarskich

3.1. Rynek usług hotelarskich jako część rynku usług turystycznych

3.2. Popyt i podaż na rynku usług hotelarskich

3.2.1. Rynek tradycyjny

3.2.2. Ekonomia współdzielenia

3.3. Rozwój usług pośrednictwa na rynku usług hotelarskich w ujęciu historycznym

3.4. Istota i rodzaje platform ekonomii współdzielenia

3.4.1. Airbnb

3.4.2. Couchsurfing

3.4.3. HomeAway

3.4.4. Flipkey

3.5. Pozostali pośrednicy ekonomii współdzielenia na rynku usług hotelarskich

3.5.1. Metawyszukiwarki

3.5.2. Podnajemcy

 


Rozdział 4

Niedoskonałości ekonomii współdzielenia oraz instrumenty ich ograniczania na

rynku usług hotelarskich

4.1. Niedoskonałości ograniczane przez platformy ekonomii współdzielenia

4.1.1. System informacji zwrotnej

4.1.2. Pozostałe prywatne instrumenty ograniczające niedoskonałości rynku

4.2. Pozostałe niedoskonałości ekonomii współdzielenia na rynku usług hotelarskich

4.2.1. Efekty zewnętrzne

4.2.2. Monopolizacja rynku pośrednictwa

4.3. Publiczne regulacje ekonomii współdzielenia

4.3.1. Specyfika regulacji

4.3.2. Strategie regulacji i podmioty regulujące

4.3.3. Stosowane instrumenty regulacji

 


Rozdział 5

Metodyczne problemy badań prowadzonych w obszarze niedoskonałości rynku

usług hotelarskich ekonomii współdzielenia

5.1. Utrudnienia i ograniczenia w badaniach

5.2. Metodyka badań zrealizowanych na potrzeby pracy

 


Rozdział 6

Tradycyjny i współdzielony rynek usług hotelarskich w Polsce

6.1. Potencjał i specyfika polskiego rynku usług turystycznych

6.2. Podaż na rynku usług hotelarskich

6.3. Usługi hotelarskie w ekonomii współdzielenia i ich dystrybucja w świetle badań

jakościowych

6.4. Popyt i ceny na usługi hotelarskie w ekonomii współdzielenia

6.5. Kierunki rozwoju ekonomii współdzielenia na rynku usług hotelarskich do roku 2028



Rozdział 7

Charakterystyka niedoskonałości ekonomii współdzielenia rynku usług

hotelarskich oraz propozycje ich regulacji

7.1. Niedoskonałości ekonomii współdzielenia

7.1.1. Efekty zewnętrzne

7.1.2. Ochrona konkurencji

7.1.3. Ochrona konsumenta

7.2. Regulacje rynku usług hotelarskich w świetle badań jakościowych

7.3. Koncepcja regulacji ekonomii współdzielenia na rynku usług hotelarskich w Polsce

 

Zakończenie

Literatura

Załącznik

Spis tabel

Spis rysunków

Summary

Ilość stron 226
Rok wydania 2019

Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!

Napisz recenzję

Właściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.

Klienci polecają również:
Zarządzanie ryzykiem w projektach logistycznych
Szybki podgląd

Zarządzanie ryzykiem w projektach logistycznych

42,00 zł

Oddziaływanie polityki społeczno-gospodarczej na zmiany polskiego rynku usług telekomunikacyjnych
Szybki podgląd

Oddziaływanie polityki społeczno-gospodarczej na zmiany polskiego rynku usług telekomunikacyjnych

55,00 zł

Sprzedaż i marketing

                
        Dariusz Stawiński
           (91) 444 20 06 
    dariusz.stawinski@usz.edu.pl


       Magdalena Szarmach 
           (91) 444 20 09
magdalena.szarmach@usz.edu.pl

 

IBUK.PL

SWSW
Promocje
Mosty nad granicą. Polsko-Niemiecka Nagroda Dziennikarska w latach 1997–2015
Szybki podgląd
78,75 zł 49,00 zł
Wybrane zagadnienia z prognozowania
Szybki podgląd
45,00 zł 33,00 zł
Argentyna w prozie wspomnieniowej Józefy Radzymińskiej. Perspektywa językowo-kulturowa
Szybki podgląd
52,00 zł 39,00 zł
Aktywność innowacyjna przedsiębiorstw sektora MSP w woj. zachodniopomorskim. Nakłady, determinanty..
Szybki podgląd
40,00 zł 32,00 zł
Jezus zwany Mesjaszem, co się tłumaczy Chrystus (MtShemTob 1,17) Socjoretoryczna analiza Ewangelii
Szybki podgląd
60,00 zł 54,00 zł
Autor

Inne produkty

Bestsellery
Powiadomienia

Ekonomia współdzielenia na rynku usług hotelarskich. Niedoskonałości. Pośrednicy. Regulacje.

Znajdziesz nas:
Znajdziesz nas:
sklep internetowy Kontakt z nami
Newsletter
Przejdź do panelu Kreator
Akceptuję
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Akceptuję