Nagrody i wyróżnienia

     

Koszyk
...jest pusty

Kategorie
Nowości
Od świtu do zmierzchu. Cmentarze metropolii lwowskiej
Szybki podgląd
150,00 zł
Metody nauczania rachunkowości
Szybki podgląd
55,00 zł
Dobór próby we współczesnych badaniach marketingowych. Podejście ilościowe, jakościowe i mieszane
Szybki podgląd
50,00 zł
Sytuacja społeczno-wychowawcza rodziny dziecka z mukopolisacharydozą...
Szybki podgląd
55,00 zł
Polityka Europejska. Koncepcyjne i doktrynalne podstawy na przykładzie Niemiec
Szybki podgląd
55,00 zł
12 Pułk Ułanów Podolskich. Księga rozkazów dziennych – kampania włoska czerwiec – grudzień 1944
Szybki podgląd
85,00 zł
Zarządzanie programami foresight
Szybki podgląd
35,00 zł
Nie-pokoje twórcze. Antologia tekstów studentek i studentów studiów pisarskich US
Szybki podgląd
50,00 zł
Kierowane odkrywanie matematyki we wczesnej edukacji
Szybki podgląd
45,00 zł
W salonie międzykulturowości Magazyn Polsko-Niemiecki DIALOG w latach 1987 – 2017
Szybki podgląd
48,00 zł
Polecamy
Metody nauczania rachunkowości
Szybki podgląd
55,00 zł
Od świtu do zmierzchu. Cmentarze metropolii lwowskiej
Szybki podgląd
150,00 zł
Korekcja wad wzroku dla optyków okularowych
Szybki podgląd
45,00 zł
Informacje
Szukaj treści

Wpisz szukaną frazę


Wyszukiwanie zaawansowane

Oddziaływanie polityki społeczno-gospodarczej na zmiany polskiego rynku usług telekomunikacyjnych

55,00 zł

EAN: 9788379722655
ISBN/ISSN: 978-83-7972-265-5
Produkt dostępny (11 egz.)
Waga:0.40 kg
Sprawdź koszty wysyłki

Koszty dostawy tego produktu

Format:
Oprawa:
Język:

Ilość:egz.

Rok wydania 2019




Rynek usług telekomunikacyjnych jest obszarem gospodarki szczególnie ważnym z punktu widzenia społecznych i ekonomicznych interesów państwa. Wynika to z tego, że obecnie telekomunikacja wpływa na efektywność, skuteczność oraz jakość funkcjo­nowania jednostek, zbiorowości oraz krajów, będąc jednocześnie jedną z podstawowych determinant poziomu rozwoju społeczno-gospodarczego. Jest nie tylko podstawowym, uniwersalnym oraz wszechstronnym medium komunikacyjnym współczesnej cywiliza­cji, ale także czynnikiem integrującym, stymulującym oraz tworzącym procesy, które bez telekomunikacji na obecnym poziomie rozwoju nie byłyby możliwe.

Na rynku usług telekomunikacyjnych obserwowane są intensywne zmiany wywo­łane postępem techniczno-technologicznym, w tym ciągle wzrastającą rolą informacji, która staje się bardzo istotnym czynnikiem rozwoju społeczno-gospodarczego. Rynek ten podlega ponadto zmianom strukturalnym wynikającym z oddziaływania polityki społeczno-gospodarczej. Zmieniają się formy komunikowania zarówno przedsiębior­ców, jak i społeczeństwa, dzięki postępującym procesom cyfryzacji i konwergencji. Spo­łeczeństwo informacyjne, które na tym rynku funkcjonuje, stale się rozwija i wymaga odpowiedniego ukierunkowania narzędzi polityki telekomunikacyjnej. Wzrost roli in­formacji, zmiany technologii komunikacji i zakres oraz tempo tych zmian powodują, że współcześnie ważnym problemem staje się problem wykluczenia cyfrowego. Niezbędne jest więc wykorzystanie odpowiednich narzędzi, które będą zapobiegały pogłębianiu się tego problemu i przyczyniały do jego ograniczania.

 


                                                                                                                       Ze wstępu






1. Teoretyczne aspekty polityki społeczno-gospodarczej

1.1. Analiza pojęć związanych z polityką gospodarczą i polityką społeczną

1.2. Metody polityki społeczno-gospodarczej

1.3. Narzędzia polityki społeczno-gospodarczej

1.4. Międzynarodowa koordynacja polityki społeczno-gospodarczej

 

2. Charakterystyka rynku usług telekomunikacyjnych jako obszaru oddziaływania

polityki społeczno-gospodarczej

2.1. Informacja jako czynnik rozwoju społecznego i gospodarczego

2.2. Telekomunikacja jako narzędzie komunikacji i przesyłu informacji

2.3. Specyfika rynku telekomunikacyjnego, jego rodzaje i oferowane usługi

2.4. Technologiczne uwarunkowania zmian na rynku usług telekomunikacyjnych

2.5. Struktury rynkowe w działalności telekomunikacyjnej

2.6. Miejsce polityki telekomunikacyjnej w polityce społeczno-gospodarczej

 

3. Analiza narzędzi polityki telekomunikacyjnej w Polsce

3.1. Regulacja jako narzędzie polityki na rynku telekomunikacyjnym

3.1.1. Istota i przykłady oceny regulacji

3.1.2. Prokonkurencyjna regulacja sektorowa

3.1.3. Działalność organów regulacyjnych

3.1.4. Efekty zmian na rynku usług telekomunikacyjnych w wyniku działania narzędzi

regulacyjnych

3.2. Bezpośrednia interwencja jako narzędzie polityki telekomunikacyjnej

3.2.1. Istota bezpośredniej interwencji i warunki jej stosowania

3.2.2. Programy i środki bezpośredniej interwencji wykorzystane na krajowym rynku

telekomunikacyjnym

3.3. Narzędzia polityki wspierające przedsiębiorców telekomunikacyjnych

 

4. Ocena zmian na rynku usług telekomunikacyjnych w Polsce z punktu widzenia

rozwoju społeczeństwa informacyjnego

4.1. Idea społeczeństwa informacyjnego oraz proces jego kształtowania

4.2. Przegląd wybranych narzędzi pomiaru społeczeństwa informacyjnego

4.2.1. Narzędzia stosowane w międzynarodowych raportach

4.2.2. Wskaźniki wspierające ocenę

4.3. Analiza poziomu rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce

4.3.1 Wykorzystanie ICT w przedsiębiorstwach

4.3.2. Wykorzystanie ICT w gospodarstwach domowych

4.4. Nierówności w dostępie do technologii komunikacyjno-informacyjnych a problem

wykluczenia cyfrowego

 

5. Kierunki zmian polityki społeczno-gospodarczej w warunkach cyfryzacji

telekomunikacji ukierunkowane na wzrost kompetencji cyfrowych w Polsce

5.1. Wyzwania cywilizacyjne dla społeczeństw w erze postępujących procesów

cyfryzacji

5.2. Narzędzia polityki społeczno-gospodarczej wspierające ograniczanie zagrożeń

na rynku komunikacji elektronicznej

5.2.1. Oddziaływanie kompetencji cyfrowych na wykluczenie cyfrowe

5.2.2. Proponowane metody pobudzające rozwój kompetencji cyfrowych w Polsce

5.2.3. Poziomy oddziaływania polityki społeczno-gospodarczej

5.2.4. Rola inicjatyw obywatelskich we wspomaganiu rozwoju społeczeństwa

informacyjnego

5.3. Perspektywiczny model polityki społeczno-gospodarczej na rynku usług

telekomunikacyjnych

 

 

Zakończenie

Bibliografia

Spis rysunków

Spis tabel

Summary

Ilość stron 326
Rok wydania 2019

Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!

Napisz recenzję
Klienci polecają również:
Ekonomia współdzielenia na rynku usług hotelarskich. Niedoskonałości. Pośrednicy. Regulacje.
Szybki podgląd

Ekonomia współdzielenia na rynku usług hotelarskich. Niedoskonałości. Pośrednicy. Regulacje.

50,00 zł

Ekonomiczna analiza prawa publicznego – problemy, konteksty, zastosowania
Szybki podgląd

Ekonomiczna analiza prawa publicznego – problemy, konteksty, zastosowania

42,00 zł

Od liberalizmu klasycznego do współczesnych koncepcji liberalnych. Wybrane problemy
Szybki podgląd

Od liberalizmu klasycznego do współczesnych koncepcji liberalnych. Wybrane problemy

38,00 zł

Sprzedaż i marketing

                
        Dariusz Stawiński
           (91) 444 20 06 
    dariusz.stawinski@usz.edu.pl


       Magdalena Szarmach 
           (91) 444 20 09
magdalena.szarmach@usz.edu.pl

 

IBUK.PL

SWSW
Promocje
Na początku Kunstmann wymyślił sobie Kulmową... H. Kunstmann – J. Kulmowa Listy 1966–2009
Szybki podgląd
99,00 zł 59,00 zł
Argentyna w prozie wspomnieniowej Józefy Radzymińskiej. Perspektywa językowo-kulturowa
Szybki podgląd
52,00 zł 39,00 zł
Organizacje mniejszości narodowych i etnicznych w województwie zachodniopomorskim
Szybki podgląd
80,00 zł 50,00 zł
Czytania. Szkice krytyczne o książkach
Szybki podgląd
38,00 zł 28,00 zł
Geoliteratura Tom 9. Przewodnik, bedeker, poradnik
Szybki podgląd
45,00 zł 30,00 zł
Polskie badania nad starożytnym Egiptem do końca XIX wieku
Szybki podgląd
65,00 zł 40,00 zł
Nowy bank na rynku finansowym w Polsce. Uwarunkowania wejścia i czynniki sukcesu
Szybki podgląd
45,00 zł 33,00 zł
Błąd jako znamię typu czynu zabronionego w polskim prawie karnym
Szybki podgląd
55,00 zł 45,00 zł
Ikonografia godeł cechowych na Pomorzu brandenbursko-pruskim
Szybki podgląd
75,00 zł 35,00 zł
Autor

Inne produkty

Bestsellery
Powiadomienia

Oddziaływanie polityki społeczno-gospodarczej na zmiany polskiego rynku usług telekomunikacyjnych

Znajdziesz nas:
Znajdziesz nas:
sklep internetowy Kontakt z nami
Newsletter
Przejdź do panelu Kreator
Akceptuję
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.