Nagrody i wyróżnienia


     

Koszyk
...jest pusty

Kategorie
Nowości
Polecamy
Informacje
Szukaj treści

Wpisz szukaną frazę


Wyszukiwanie zaawansowane
Nowość

Oddziaływanie polityki społeczno-gospodarczej na zmiany polskiego rynku usług telekomunikacyjnych

55,00 zł

EAN: 9788379722655
ISBN/ISSN: 978-83-7972-265-5
Produkt dostępny (11 egz.)
Waga:0.40 kg
Sprawdź koszty wysyłki

Koszty dostawy tego produktu

Format:
Oprawa:
Język:

Ilość:egz.

Rok wydania 2019




Rynek usług telekomunikacyjnych jest obszarem gospodarki szczególnie ważnym z punktu widzenia społecznych i ekonomicznych interesów państwa. Wynika to z tego, że obecnie telekomunikacja wpływa na efektywność, skuteczność oraz jakość funkcjo­nowania jednostek, zbiorowości oraz krajów, będąc jednocześnie jedną z podstawowych determinant poziomu rozwoju społeczno-gospodarczego. Jest nie tylko podstawowym, uniwersalnym oraz wszechstronnym medium komunikacyjnym współczesnej cywiliza­cji, ale także czynnikiem integrującym, stymulującym oraz tworzącym procesy, które bez telekomunikacji na obecnym poziomie rozwoju nie byłyby możliwe.

Na rynku usług telekomunikacyjnych obserwowane są intensywne zmiany wywo­łane postępem techniczno-technologicznym, w tym ciągle wzrastającą rolą informacji, która staje się bardzo istotnym czynnikiem rozwoju społeczno-gospodarczego. Rynek ten podlega ponadto zmianom strukturalnym wynikającym z oddziaływania polityki społeczno-gospodarczej. Zmieniają się formy komunikowania zarówno przedsiębior­ców, jak i społeczeństwa, dzięki postępującym procesom cyfryzacji i konwergencji. Spo­łeczeństwo informacyjne, które na tym rynku funkcjonuje, stale się rozwija i wymaga odpowiedniego ukierunkowania narzędzi polityki telekomunikacyjnej. Wzrost roli in­formacji, zmiany technologii komunikacji i zakres oraz tempo tych zmian powodują, że współcześnie ważnym problemem staje się problem wykluczenia cyfrowego. Niezbędne jest więc wykorzystanie odpowiednich narzędzi, które będą zapobiegały pogłębianiu się tego problemu i przyczyniały do jego ograniczania.

 


                                                                                                                       Ze wstępu






1. Teoretyczne aspekty polityki społeczno-gospodarczej

1.1. Analiza pojęć związanych z polityką gospodarczą i polityką społeczną

1.2. Metody polityki społeczno-gospodarczej

1.3. Narzędzia polityki społeczno-gospodarczej

1.4. Międzynarodowa koordynacja polityki społeczno-gospodarczej

 

2. Charakterystyka rynku usług telekomunikacyjnych jako obszaru oddziaływania

polityki społeczno-gospodarczej

2.1. Informacja jako czynnik rozwoju społecznego i gospodarczego

2.2. Telekomunikacja jako narzędzie komunikacji i przesyłu informacji

2.3. Specyfika rynku telekomunikacyjnego, jego rodzaje i oferowane usługi

2.4. Technologiczne uwarunkowania zmian na rynku usług telekomunikacyjnych

2.5. Struktury rynkowe w działalności telekomunikacyjnej

2.6. Miejsce polityki telekomunikacyjnej w polityce społeczno-gospodarczej

 

3. Analiza narzędzi polityki telekomunikacyjnej w Polsce

3.1. Regulacja jako narzędzie polityki na rynku telekomunikacyjnym

3.1.1. Istota i przykłady oceny regulacji

3.1.2. Prokonkurencyjna regulacja sektorowa

3.1.3. Działalność organów regulacyjnych

3.1.4. Efekty zmian na rynku usług telekomunikacyjnych w wyniku działania narzędzi

regulacyjnych

3.2. Bezpośrednia interwencja jako narzędzie polityki telekomunikacyjnej

3.2.1. Istota bezpośredniej interwencji i warunki jej stosowania

3.2.2. Programy i środki bezpośredniej interwencji wykorzystane na krajowym rynku

telekomunikacyjnym

3.3. Narzędzia polityki wspierające przedsiębiorców telekomunikacyjnych

 

4. Ocena zmian na rynku usług telekomunikacyjnych w Polsce z punktu widzenia

rozwoju społeczeństwa informacyjnego

4.1. Idea społeczeństwa informacyjnego oraz proces jego kształtowania

4.2. Przegląd wybranych narzędzi pomiaru społeczeństwa informacyjnego

4.2.1. Narzędzia stosowane w międzynarodowych raportach

4.2.2. Wskaźniki wspierające ocenę

4.3. Analiza poziomu rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce

4.3.1 Wykorzystanie ICT w przedsiębiorstwach

4.3.2. Wykorzystanie ICT w gospodarstwach domowych

4.4. Nierówności w dostępie do technologii komunikacyjno-informacyjnych a problem

wykluczenia cyfrowego

 

5. Kierunki zmian polityki społeczno-gospodarczej w warunkach cyfryzacji

telekomunikacji ukierunkowane na wzrost kompetencji cyfrowych w Polsce

5.1. Wyzwania cywilizacyjne dla społeczeństw w erze postępujących procesów

cyfryzacji

5.2. Narzędzia polityki społeczno-gospodarczej wspierające ograniczanie zagrożeń

na rynku komunikacji elektronicznej

5.2.1. Oddziaływanie kompetencji cyfrowych na wykluczenie cyfrowe

5.2.2. Proponowane metody pobudzające rozwój kompetencji cyfrowych w Polsce

5.2.3. Poziomy oddziaływania polityki społeczno-gospodarczej

5.2.4. Rola inicjatyw obywatelskich we wspomaganiu rozwoju społeczeństwa

informacyjnego

5.3. Perspektywiczny model polityki społeczno-gospodarczej na rynku usług

telekomunikacyjnych

 

 

Zakończenie

Bibliografia

Spis rysunków

Spis tabel

Summary

Ilość stron 326
Rok wydania 2019

Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!

Napisz recenzję
Klienci polecają również:
Ekonomia współdzielenia na rynku usług hotelarskich. Niedoskonałości. Pośrednicy. Regulacje.

Ekonomia współdzielenia na rynku usług hotelarskich. Niedoskonałości. Pośrednicy. Regulacje.

50,00 zł

Ekonomiczna analiza prawa publicznego – problemy, konteksty, zastosowania

Ekonomiczna analiza prawa publicznego – problemy, konteksty, zastosowania

42,00 zł

Od liberalizmu klasycznego do współczesnych koncepcji liberalnych. Wybrane problemy

Od liberalizmu klasycznego do współczesnych koncepcji liberalnych. Wybrane problemy

38,00 zł

Sprzedaż i marketing

                
        Dariusz Stawiński
           (91) 444 20 06 
dariusz.stawinski@univ.szczecin.pl


       Magdalena Szarmach 
           (91) 444 20 09
wydawnictwo@univ.szczecin.pl

 

IBUK.PL

SWSW
Promocje
Autor

Inne produkty

Bestsellery
Powiadomienia

Oddziaływanie polityki społeczno-gospodarczej na zmiany polskiego rynku usług telekomunikacyjnych

Znajdziesz nas:
Znajdziesz nas:
sklep internetowy Kontakt z nami
Newsletter
Akceptuję
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.