Strona głównaEKONOMIAPrzedsiębiorczość i zarządzanie przedsiębiorstwem – wyzwania i dylematy
Nagrody i wyróżnienia

     

Koszyk
...jest pusty

Kategorie
Nowości
Od świtu do zmierzchu. Cmentarze metropolii lwowskiej
Szybki podgląd
150,00 zł
Metody nauczania rachunkowości
Szybki podgląd
55,00 zł
Dobór próby we współczesnych badaniach marketingowych. Podejście ilościowe, jakościowe i mieszane
Szybki podgląd
50,00 zł
Regulacja z perspektywy ekonomii instytucjonalnej i ekonomii behawioralnej na przykł. rynku usług...
Szybki podgląd
80,00 zł
Zarządzanie programami foresight
Szybki podgląd
35,00 zł
Wprowadzenie do antropologii filozoficznej i teologicznej
Szybki podgląd
50,00 zł
Zróżnicowanie flory naczyniowej miasta Stargard (Pomorze Zachodnie) – studium fitogeograficzne
Szybki podgląd
48,00 zł
Efekty sygnalizacji – determinanty reakcji akcjonariuszy na zdarzenia korporacyjne w spółkach publ.
Szybki podgląd
80,00 zł
Potencjał produkcyjny i rynek pracy jako determinanty rozwoju gospodarczego
Szybki podgląd
40,00 zł
Sporządzanie rachunku przepływów pieniężnych uczelni publicznej
Szybki podgląd
50,00 zł
Polecamy
Tradycje sportów konnych w Polsce do 1939 roku
Szybki podgląd
170,00 zł
Ludwig Wilhelm Brüggemann. Opis miasta Szczecina
Szybki podgląd
40,00 zł
Sporządzanie rachunku przepływów pieniężnych uczelni publicznej
Szybki podgląd
50,00 zł
Od świtu do zmierzchu. Cmentarze metropolii lwowskiej
Szybki podgląd
150,00 zł
Informacje
Szukaj treści

Wpisz szukaną frazę


Wyszukiwanie zaawansowane

Przedsiębiorczość i zarządzanie przedsiębiorstwem – wyzwania i dylematy

45,00 zł

EAN: 9788379724017
ISBN/ISSN: 978-83-7972-401-7
Produkt niedostępny
Waga:0.35 kg
Sprawdź koszty wysyłki

Koszty dostawy tego produktu

Format:
Oprawa:
Język:

Zapytaj o produkt

Rok wydania 2020

 

Współczesne przedsiębiorstwa stanowią globalną sieć, a o sukcesie decydują umiejętności zarzą­dzania relacjami z klientami, dostawcami, interesariuszami i konkurencją. Przedsiębiorstwo nie tylko dostarcza produkty i usługi, ale jest częścią społeczności lokalnej, co determinuje jego spo­łeczną odpowiedzialność i zrównoważony rozwój. W takich warunkach, przedsiębiorstwo powinno być organizacją dynamiczną, podlegającą ciągłym zmianom. Obserwuje się zorientowanie współ­czesnych przedsiębiorstw na zasobach niematerialnych, gdyż spełniają one kryteria doskonałości konkurencyjnej (nieimitowalne, niezastąpione i niemożliwe do kupienia na rynku). 

Celem (…) monografii jest próba teoretyczno-poznawczej i metodycznej analizy i refleksji nad problematyką przedsiębiorstwa, przedsiębiorcy i przedsiębiorczości (wybranych uwarunkowań funkcjonowania przedsiębiorstwa, adekwatnych działań adaptacyjnych i form działania organi­zacji) wobec wyzwań otoczenia. Badania podjęte przez zespół autorski w szczególności służyły osiągnięciu następujących celów cząstkowych:
– usystematyzowaniu wiedzy na temat teorii przedsiębiorcy, przedsiębiorczości i przedsiębiorstwa z uwzględnieniem genezy przedsiębiorstwa, zakładania działalności gospodarczej, klasyfikacji przedsiębiorstw, form organizacyjno-prawnych, wymiarów i rodzajów przedsiębiorczości (…),
– zaprezentowaniu istoty tworzenia i rozwoju współczesnych przedsiębiorstw oraz ich zewnętrz­nych i wewnętrznych uwarunkowań rozwoju,
– wskazaniu roli i ocenie zasobów przedsiębiorstwa w budowaniu przewagi konkurencyjnej orga­nizacji w warunkach gospodarki wiedzy,
– analizie wybranych rodzajów współdziałania gospodarczego przedsiębiorstw w ramach sieci,
– prezentacji nowoczesnych koncepcji i metod zarządzania w przedsiębiorstwie (…).

Niniejsze opracowanie stanowi próbę zsyntetyzowania wiedzy na temat uwarunkowań funkcjo­nowania obecnych i przyszłych przedsiębiorstw, adekwatnych działań adaptacyjnych i przyjętych form działania organizacji.

 

                                                                                                                  Ze wstępu





ROZDZIAŁ 1

Teoretyczne podstawy funkcjonowania przedsiębiorstw

1.1. Przedsiębiorstwo i jego klasyfikacje

1.2. Formy organizacyjno-prawne przedsiębiorstw

1.3. Konstytucja biznesu i działalność niezarejestrowana

1.4. Przedsiębiorstwo a przedsiębiorczość 

 

ROZDZIAŁ 2

Tworzenie i rozwój współczesnych przedsiębiorstw w kontekście

przedsiębiorczości

2.1. Zakładanie działalności gospodarczej

2.2. Uwarunkowania rozwoju przedsiębiorstw

2.3. Cykl życia przedsiębiorstwa

2.4. Strategie rozwoju przedsiębiorstw

2.5. Innowacyjny model biznesowy a rozwój przedsiębiorstwa 

 

ROZDZIAŁ 3

Przedsiębiorczość jako istotne zjawisko społeczno-gospodarcze

3.1. Wybrane podejścia do przedsiębiorczości

3.2. Ujęcie przedsiębiorczości w nurcie psychologicznym

3.3. Ujęcie przedsiębiorczości w nurcie ekonomicznym

3.4. Ujęcie przedsiębiorczości w zarządzaniu

3.5. Rodzaje przedsiębiorczości 

 

ROZDZIAŁ 4

Zasoby jako podstawa funkcjonowania przedsiębiorstwa

4.1. Struktura zasobów współczesnego przedsiębiorstwa

4.2. Zasoby materialne

4.3. Zasoby niematerialne

4.4. Zasoby niematerialne w tworzeniu kapitału intelektualnego

4.5. Kapitał ludzki

4.6. Wybrane współczesne koncepcje zarządzania kapitałem ludzkim

4.6.1. Zarządzanie kompetencjami

4.6.2. Zarządzanie różnorodnością

4.6.3. Zarządzanie talentami 

 

ROZDZIAŁ 5

Współczesne przedsiębiorstwo w sieciach współpracy

5.1. Geneza gospodarki sieciowej

5.2. Współpraca w ramach sieci międzyorganizacyjnych

5.2.1. Klastry

5.2.2. Alians strategiczny

5.2.3. Outsourcing

5.2.4. Franchising

5.3. Współpraca w grupach przedsiębiorstw 

 

ROZDZIAŁ 6

Strategiczne zarządzanie przedsiębiorstwem

6.1. Ewolucja podejścia do zarządzania strategicznego

6.2. Koncepcja zarządzania strategicznego

6.3. Narzędzia zarządzania przedsiębiorstwem

6.4. Podejścia do zarządzania oparte na kapitale ludzkim

6.5. Podejścia do zarządzania oparte na procesach

6.6. Podejście do zarządzania oparte na odchudzaniu organizacji

6.7. Podejścia do zarządzania skierowane na zasoby i czas

6.8. Podejścia do zarządzania skierowane na jakość i otoczenie

6.9. Zarządzanie przyszłości 

 

Spis tabel

Spis rysunków

 

Ilość stron 200
Rok wydania 2013

Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!

Napisz recenzję
Sprzedaż i marketing

                
        Dariusz Stawiński
           (91) 444 20 06 
    dariusz.stawinski@usz.edu.pl


       Magdalena Szarmach 
           (91) 444 20 09
magdalena.szarmach@usz.edu.pl

 

IBUK.PL

SWSW
Promocje
Ośrodki subregionalne w Polsce
Szybki podgląd
45,00 zł 37,00 zł
Na początku Kunstmann wymyślił sobie Kulmową... H. Kunstmann – J. Kulmowa Listy 1966–2009
Szybki podgląd
99,00 zł 59,00 zł
Dziennik Juliusza Zdanowskiego, Tom I, 22 VI 1915-29 IV 1917
Szybki podgląd
59,00 zł 50,00 zł
Jezus zwany Mesjaszem, co się tłumaczy Chrystus (MtShemTob 1,17) Socjoretoryczna analiza Ewangelii
Szybki podgląd
60,00 zł 54,00 zł
Wybrane zagadnienia z prognozowania
Szybki podgląd
45,00 zł 33,00 zł
A Guide to Harpacticoid Copepods (Copepoda, Harpacticoida) of the Southern Baltic Sea
Szybki podgląd
35,00 zł 28,00 zł
Aktywność innowacyjna przedsiębiorstw sektora MSP w woj. zachodniopomorskim. Nakłady, determinanty..
Szybki podgląd
40,00 zł 32,00 zł
Ekwiwalenty w słownikach zniemczających i spolszczających na podstawie prac E. Engela i ...
Szybki podgląd
45,00 zł 37,00 zł
Mosty nad granicą. Polsko-Niemiecka Nagroda Dziennikarska w latach 1997–2015
Szybki podgląd
78,75 zł 49,00 zł
Autor

Inne produkty

Bestsellery
Powiadomienia

Przedsiębiorczość i zarządzanie przedsiębiorstwem – wyzwania i dylematy

Znajdziesz nas:
Znajdziesz nas:
sklep internetowy Kontakt z nami
Newsletter
Przejdź do panelu Kreator
Akceptuję
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Akceptuję