Strona głównaEKONOMIAPrzedsiębiorczość i zarządzanie przedsiębiorstwem – wyzwania i dylematy
Nagrody i wyróżnienia

     

Koszyk
...jest pusty

Kategorie
Nowości
Matematyka dla pedagogów. Kształty
Szybki podgląd
55,00 zł
Strategie i bariery innowacyjności przedsiębiorstw w sytuacji kryzysowej. Perspektywa teoretyczna...
Szybki podgląd
45,00 zł
Koncepcje zysku w ekonomii i rachunkowości. Perspektywa MSR/MSSF
Szybki podgląd
55,00 zł
Kaukaz w relacji polskiego zesłańca – Antoniego Floriana Zielińskiego
Szybki podgląd
48,00 zł
Polski słownik asocjacyjny. Dwie dekady. Od bodźca do reakcji. Tom 1
Szybki podgląd
50,00 zł
Polski słownik asocjacyjny. Dwie dekady. Od reakcji do bodźca. Tom 2
Szybki podgląd
50,00 zł
Odpowiedzialność kontraktowa organizatora turystyki
Szybki podgląd
48,00 zł
Polityka równościowa w Siłach Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej
Szybki podgląd
60,00 zł
Marketing miast i regionów. Perspektywa produktowa
Szybki podgląd
59,00 zł
Kariery senatorskie rzymskich trybunów wojskowych w epoce Sewerów
Szybki podgląd
60,00 zł
Polecamy
Strategie i bariery innowacyjności przedsiębiorstw w sytuacji kryzysowej. Perspektywa teoretyczna...
Szybki podgląd
45,00 zł
Polityka równościowa w Siłach Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej
Szybki podgląd
60,00 zł
Odkryć to, co pozornie znane. Megality Pomorza Zachodniego
Szybki podgląd
60,00 zł
Od świtu do zmierzchu. Cmentarze metropolii lwowskiej
Szybki podgląd
150,00 zł
Jezus zwany Mesjaszem, co się tłumaczy Chrystus (MtShemTob 1,17) Socjoretoryczna analiza Ewangelii
Szybki podgląd
60,00 zł
Informacje
Szukaj treści

Wpisz szukaną frazę


Wyszukiwanie zaawansowane

Przedsiębiorczość i zarządzanie przedsiębiorstwem – wyzwania i dylematy

45,00 zł
EAN: 9788379724017
ISBN/ISSN: 978-83-7972-401-7
Produkt niedostępny
Waga:0.35 kg
Sprawdź koszty wysyłki

Koszty dostawy tego produktu

Format
Oprawa
Język

Zapytaj o produkt

Rok wydania 2020

 

Współczesne przedsiębiorstwa stanowią globalną sieć, a o sukcesie decydują umiejętności zarzą­dzania relacjami z klientami, dostawcami, interesariuszami i konkurencją. Przedsiębiorstwo nie tylko dostarcza produkty i usługi, ale jest częścią społeczności lokalnej, co determinuje jego spo­łeczną odpowiedzialność i zrównoważony rozwój. W takich warunkach, przedsiębiorstwo powinno być organizacją dynamiczną, podlegającą ciągłym zmianom. Obserwuje się zorientowanie współ­czesnych przedsiębiorstw na zasobach niematerialnych, gdyż spełniają one kryteria doskonałości konkurencyjnej (nieimitowalne, niezastąpione i niemożliwe do kupienia na rynku). 

Celem (…) monografii jest próba teoretyczno-poznawczej i metodycznej analizy i refleksji nad problematyką przedsiębiorstwa, przedsiębiorcy i przedsiębiorczości (wybranych uwarunkowań funkcjonowania przedsiębiorstwa, adekwatnych działań adaptacyjnych i form działania organi­zacji) wobec wyzwań otoczenia. Badania podjęte przez zespół autorski w szczególności służyły osiągnięciu następujących celów cząstkowych:
– usystematyzowaniu wiedzy na temat teorii przedsiębiorcy, przedsiębiorczości i przedsiębiorstwa z uwzględnieniem genezy przedsiębiorstwa, zakładania działalności gospodarczej, klasyfikacji przedsiębiorstw, form organizacyjno-prawnych, wymiarów i rodzajów przedsiębiorczości (…),
– zaprezentowaniu istoty tworzenia i rozwoju współczesnych przedsiębiorstw oraz ich zewnętrz­nych i wewnętrznych uwarunkowań rozwoju,
– wskazaniu roli i ocenie zasobów przedsiębiorstwa w budowaniu przewagi konkurencyjnej orga­nizacji w warunkach gospodarki wiedzy,
– analizie wybranych rodzajów współdziałania gospodarczego przedsiębiorstw w ramach sieci,
– prezentacji nowoczesnych koncepcji i metod zarządzania w przedsiębiorstwie (…).

Niniejsze opracowanie stanowi próbę zsyntetyzowania wiedzy na temat uwarunkowań funkcjo­nowania obecnych i przyszłych przedsiębiorstw, adekwatnych działań adaptacyjnych i przyjętych form działania organizacji.

 

                                                                                                                  Ze wstępu





ROZDZIAŁ 1

Teoretyczne podstawy funkcjonowania przedsiębiorstw

1.1. Przedsiębiorstwo i jego klasyfikacje

1.2. Formy organizacyjno-prawne przedsiębiorstw

1.3. Konstytucja biznesu i działalność niezarejestrowana

1.4. Przedsiębiorstwo a przedsiębiorczość 

 

ROZDZIAŁ 2

Tworzenie i rozwój współczesnych przedsiębiorstw w kontekście

przedsiębiorczości

2.1. Zakładanie działalności gospodarczej

2.2. Uwarunkowania rozwoju przedsiębiorstw

2.3. Cykl życia przedsiębiorstwa

2.4. Strategie rozwoju przedsiębiorstw

2.5. Innowacyjny model biznesowy a rozwój przedsiębiorstwa 

 

ROZDZIAŁ 3

Przedsiębiorczość jako istotne zjawisko społeczno-gospodarcze

3.1. Wybrane podejścia do przedsiębiorczości

3.2. Ujęcie przedsiębiorczości w nurcie psychologicznym

3.3. Ujęcie przedsiębiorczości w nurcie ekonomicznym

3.4. Ujęcie przedsiębiorczości w zarządzaniu

3.5. Rodzaje przedsiębiorczości 

 

ROZDZIAŁ 4

Zasoby jako podstawa funkcjonowania przedsiębiorstwa

4.1. Struktura zasobów współczesnego przedsiębiorstwa

4.2. Zasoby materialne

4.3. Zasoby niematerialne

4.4. Zasoby niematerialne w tworzeniu kapitału intelektualnego

4.5. Kapitał ludzki

4.6. Wybrane współczesne koncepcje zarządzania kapitałem ludzkim

4.6.1. Zarządzanie kompetencjami

4.6.2. Zarządzanie różnorodnością

4.6.3. Zarządzanie talentami 

 

ROZDZIAŁ 5

Współczesne przedsiębiorstwo w sieciach współpracy

5.1. Geneza gospodarki sieciowej

5.2. Współpraca w ramach sieci międzyorganizacyjnych

5.2.1. Klastry

5.2.2. Alians strategiczny

5.2.3. Outsourcing

5.2.4. Franchising

5.3. Współpraca w grupach przedsiębiorstw 

 

ROZDZIAŁ 6

Strategiczne zarządzanie przedsiębiorstwem

6.1. Ewolucja podejścia do zarządzania strategicznego

6.2. Koncepcja zarządzania strategicznego

6.3. Narzędzia zarządzania przedsiębiorstwem

6.4. Podejścia do zarządzania oparte na kapitale ludzkim

6.5. Podejścia do zarządzania oparte na procesach

6.6. Podejście do zarządzania oparte na odchudzaniu organizacji

6.7. Podejścia do zarządzania skierowane na zasoby i czas

6.8. Podejścia do zarządzania skierowane na jakość i otoczenie

6.9. Zarządzanie przyszłości 

 

Spis tabel

Spis rysunków

 

Ilość stron 200
Rok wydania 2013

Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!

Napisz recenzję

Właściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.

Sprzedaż i marketing

                
        Dariusz Stawiński
           (91) 444 20 06 
    dariusz.stawinski@usz.edu.pl


       Magdalena Szarmach 
           (91) 444 20 09
magdalena.szarmach@usz.edu.pl

 

IBUK.PL

SWSW
Promocje
Aktywność innowacyjna przedsiębiorstw sektora MSP w woj. zachodniopomorskim. Nakłady, determinanty..
Szybki podgląd
40,00 zł 32,00 zł
Wybrane zagadnienia z prognozowania
Szybki podgląd
45,00 zł 33,00 zł
Ikonografia godeł cechowych na Pomorzu brandenbursko-pruskim
Szybki podgląd
75,00 zł 45,00 zł
Argentyna w prozie wspomnieniowej Józefy Radzymińskiej. Perspektywa językowo-kulturowa
Szybki podgląd
52,00 zł 39,00 zł
Mosty nad granicą. Polsko-Niemiecka Nagroda Dziennikarska w latach 1997–2015
Szybki podgląd
78,75 zł 49,00 zł
Autor

Inne produkty

Bestsellery
Powiadomienia

Przedsiębiorczość i zarządzanie przedsiębiorstwem – wyzwania i dylematy

Znajdziesz nas:
Znajdziesz nas:
sklep internetowy Kontakt z nami
Newsletter
Odmowa Zarządzaj cookies Akceptuję wszystko
Dbamy o Twoją prywatność

Pliki cookies i pokrewne im technologie umożliwiają poprawne działanie strony i pomagają dostosować ofertę do Twoich potrzeb. Możemy wykorzystywać pliki cookies własne oraz naszych partnerów w celach analitycznych i marketingowych, również w celu dopasowania treści reklamowych do Twoich preferencji. Możesz zaakceptować wykorzystanie wszystkich tych plików lub dostosować użycie plików do swoich preferencji.

Dbamy o Twoją prywatność

Pliki cookies i pokrewne im technologie umożliwiają poprawne działanie strony i pomagają dostosować ofertę do Twoich potrzeb. Możemy wykorzystywać pliki cookies własne oraz naszych partnerów w celach analitycznych i marketingowych, również w celu dopasowania treści reklamowych do Twoich preferencji. Możesz zaakceptować wykorzystanie wszystkich tych plików lub dostosować użycie plików do swoich preferencji.

Zarządzaj cookies

Niezbędne pliki cookie
Korzystanie przez nas z niezbędnych plików cookie jest konieczne dla prawidłowego funkcjonowania strony internetowej. Pliki te są instalowane w szczególności na potrzeby zapamiętywania sesji logowania lub wypełniania formularzy, a także w celach związanych ustawieniem opcji prywatności.
Analityczne pliki cookie
Analityczne pliki cookie umożliwiają sprawdzenie liczby wizyt i źródeł ruchu w naszym serwisie. Pomagają nam ustalić, które strony są bardziej, a które mniej popularne, i zrozumieć, jak użytkownicy poruszają się po stronie. Dzięki temu możemy badać statystki i poprawiać wydajność naszej witryny. Informacje zbierane przez te pliki cookie są agregowane, nie mają więc na celu ustalenia Twojej tożsamości. Jeśli nie zezwolisz na stosowanie tych plików cookie, nie będziemy wiedzieć, kiedy odwiedziłeś naszą stronę internetową.
Funkcjonalne pliki cookie
Funkcjonalne pliki cookie zapamiętują i dostosowują stronę do Twoich wyborów, np. preferencji językowych. Możesz ustawić przeglądarkę tak, aby blokowała lub ostrzegała o niezbędnych i funkcjonalnych plikach cookie, jednak spowoduje to, że niektóre części witryny mogą nie działać prawidłowo.
Reklamowe pliki cookie
Reklamowe pliki cookie pozwalają na dopasowanie wyświetlanych treści reklamowych do Twoich zainteresowań, nie tylko na naszej witrynie, ale też poza nią. Mogą być instalowane przez partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony internetowej. Na podstawie informacji z tych plików cookie i aktywności w innych serwisach jest budowany Twój profil zainteresowań. Reklamowe cookies nie przechowują bezpośrednio Twoich danych osobowych, ale identyfikują Twoją przeglądarkę internetową i sprzęt. Jeśli nie zezwolisz na stosowanie tych plików cookie, dalej będziemy mogli wyświetlać Ci reklamy, jednak nie będą one dopasowane do Twoich preferencji. Zobacz jak Google używa tych danych. Możesz zrezygnować ze wszystkich spersonalizowanych reklam w ustawieniach reklam, lub z wybranych firm na stronie www.aboutads.info.
Powered by eBiznes.pl
Akceptuję