Publikacja dostępna też w
Rok wydania 2019
Celem książki jest opracowanie koncepcji wartości kobiecych w biznesie, w tym identyfikacja i aprecjacja katalogu współczesnych wartości, które mogą wnosić kobiety do biznesu i na rynek pracy. Warto zwrócić uwagę, że powinno to pomóc przedsiębiorstwom,
szczególnie w sektorze mikro, małych i średnich firm, w lepszym określaniu i wykorzystaniu potencjału kobiet, jak również samym kobietom ze wszystkich grup zawodowych, bez względu na zajmowany szczebel w hierarchii organizacyjnej firmy, aby więcej z nich odnosiło sukcesy w przyszłości. Książka dedykowana jest nie tylko kobietom mającym zamiar rozwijać swoje kariery, lecz także mężczyznom, którzy chcą lepiej kobiety rozumieć, wspierać je i pomagać im na płaszczyźnie zawodowej.
Rozdział 1
Analiza biznesu z perspektywy płci.........................................................................11
1.1. Definicja i cele biznesu.......................................................................................11
1.2. Płeć homo oeconomicus .................................................................................... 27
1.3. Historia przedsiębiorczości kobiet......................................................................41
1.4. Ku równości szans............................................................................................. 68
Rozdział 2
Koncepcja wartości kobiecych................................................................................. 96
2.1. Pojęcie i rodzaje wartości.................................................................................. 97
2.2. Stereotypy i wartości....................................................................................... 125
2.3. Próby dystynkcji cech kobiecych......................................................................148
2.4. Definicja i katalog wartości kobiecych............................................................171
Rozdział 3
Analiza cech przedsiębiorczyń .............................................................................. 208
3.1. Paradygmat aprecjacji wartości kobiecych we współczesnym biznesie......... 208
3.2. Metodologia i procedura badawcza................................................................. 220
3.3. Badanie kobiecości i męskości........................................................................ 236
3.4. Model Komplementarności Wartości Płci....................................................... 265
Zakończenie ....................................................................................................................271
Załącznik....................................................................................................................... 279
Bibliografia.....................................................................................................................281
Spis rysunków, tabel i wykresów................................................................................... 307
Summary........................................................................................................................ 309