Strona głównaHUMANISTYKANie(tylko)ludzkie wymiary edukacji. W stronę pedagogiki nieantropocentrycznej
Nagrody i wyróżnienia

     

Koszyk
...jest pusty

Kategorie
Nowości
Determinanty podziału gestii transportowej oraz wyboru warunków dostaw incoterms...
Szybki podgląd
70,00 zł
Metody nauczania rachunkowości
Szybki podgląd
55,00 zł
Odkryć to, co pozornie znane. Megality Pomorza Zachodniego
Szybki podgląd
60,00 zł
Marketing miejsc. Ujęcie przestrzenne
Szybki podgląd
58,00 zł
Matematyka nasza niedostrzegalna kultura
Szybki podgląd
40,00 zł
Ekonomika inwestycji infrastrukturalnych i taborowych w sektorze kolejowym – wybrane zagadnienia
Szybki podgląd
75,00 zł
Inga Iwasiów dla średnio zaawansowanych. Studia, eseje, relacje
Szybki podgląd
80,00 zł
Niepełnosprawność. Po/nowoczesne rozważania
Szybki podgląd
45,00 zł
Edukacja dla bezpieczeństwa w teorii i praktyce Uniwersytetu Szczecińskiego
Szybki podgląd
48,00 zł
Sporządzanie rachunku przepływów pieniężnych uczelni publicznej
Szybki podgląd
50,00 zł
Polecamy
Inga Iwasiów dla średnio zaawansowanych. Studia, eseje, relacje
Szybki podgląd
80,00 zł
Ludwig Wilhelm Brüggemann. Opis miasta Szczecina
Szybki podgląd
40,00 zł
Jezus zwany Mesjaszem, co się tłumaczy Chrystus (MtShemTob 1,17) Socjoretoryczna analiza Ewangelii
Szybki podgląd
60,00 zł 54,00 zł
Od świtu do zmierzchu. Cmentarze metropolii lwowskiej
Szybki podgląd
150,00 zł
Informacje
Szukaj treści

Wpisz szukaną frazę


Wyszukiwanie zaawansowane

Nie(tylko)ludzkie wymiary edukacji. W stronę pedagogiki nieantropocentrycznej

45,00 zł

EAN: 9788379723942
ISBN/ISSN: 978-83-7972-394-2
Produkt dostępny (14 )
Waga:0.35 kg
Sprawdź koszty wysyłki

Koszty dostawy tego produktu

Format
Oprawa
Język

Ilość:egz.

Publikacja dostępna też w

Rok wydania 2021 (dodruk)



Mówiąc najkrócej, ta książka jest próbą pedagogicznego odmyślenia Edukacji (pisanej
wielką literą) jako czegoś, co jedni ludzie robią innym w trosce o ich człowieczeństwo,
albo o świat „ludzkich spraw”, do którego Ci pierwsi zostają zaproszeni, a także próbą
myślenia o rzeczywistości w kategoriach edukacyjnych wydarzeń współtworzonych
zarówno przez ludzi, jak i nie-ludzi. Jest o tym, że wychowywanie i kształcenie to
zawsze również robienie czegoś innego (a właściwie, zawsze najpierw jest robieniem
czegoś innego, zanim stanie się edukacją), a edukowanie to nie jedynie oddziaływania
na serca i umysły ludzi, ale zmienianie świata na wiele różnych sposobów: to podnoszenie
temperatury otoczenia (np. przez ciała uczniów i nauczycieli), to zmiana składu powietrza
(zmiana tlenu w dwutlenek węgla), to zmienianie położenia przedmiotów, tworzenie
rzeczy, zużywanie energii elektrycznej, to produkowanie spalin… Edukowanie
to dodawanie do świata całej masy różnych bytów w tym samym ruchu etc.
(Tak jak nie wychodzi się ze społeczeństwa, wchodząc do szkoły, tak samo nie przestaje
się prowadzić biologicznego, „naturalnego” życia, deliberując o ideach). Edukacja, jak ją
tu będę starał się rozumieć, jest zmienianiem świata, jest tworzeniem i niszczeniem.
Co oznacza, że nigdy nie dotyczy jedynie ucznia i nauczyciela – zawsze zmienia się całe
środowisko, a nie tylko ludzie, bo nauczanie jest zawsze budowaniem
i przebudowywaniem więcej niż ludzkiego świata.
 
Ta książka jest próbą uznania ról, jakie pełnią nie-ludzie w powstawaniu, trwaniu
i zmianach tego, co edukacyjne. Jest o tym, że edukacja jest zapraszaniem do współpracy
tego, co żyje (na różne sposoby), i tego, czemu takiego statusu odmawiamy. Jest o tym,
że edukacja nie(tylko)ludzka to nadzieja na zmiany w świecie, które są dobre, ale
jednocześnie takie, których do końca zaplanować się nie da, bo niewiele o nich wiemy.
Chodzi w niej o piękne ryzyko, jak pisał Gert Biesta.
 


                                                                                                                Ze wstępu






Podziękowania 

Wstęp (pisany do przyjaciół)

O czym jest ta książka?, Kondycja postludzka i posthumanizm, o który chodzi,

O pisaniu, Struktura 

 

CZEŚĆ PIERWSZA 


Rozdział 1

Pedagogika Trzech Zasad

Pierwsza Zasada, Druga Zasada, Trzecia Zasada 


Rozdział 2

Ludzkie sprawy?

„Jesteśmy do siebie podobni!”, „Każda rzecz jest wyjątkowa!”, „Wszędzie relacje!”

 

Rozdział 3

Co robisz, by mieć większy SC?

Pedagogiczna troska o dobre życie, SC?!

 

Rozdział 4

Co badasz, kiedy badasz edukację? 

 

 

CZĘŚĆ DRUGA
 

Rozdział 5

Płaska i relacyjna ontologia edukacji

 

Rozdział 6

W stronę pedagogiki nie(tylko)ludzkiej

 

Rozdział 7

Pedagogika bliskiego zasięgu

Środowisko, ale nie takie, jak myślisz , Uczenie się (mimo wszystko!)

 

Rozdział 8

Pedagogika dalekiego zasięgu

Złożoność i kwestia pedagogicznej odpowiedzialności, Troska o kolektyw

 

Rozdział 9

Co jest do zrobienia (we wszystkich dystansach)?

Wybrane wyzwania badawcze, Nie-metoda, Najbardziej ambitne wyzwanie

 

 

Zakończenie

 

Słowniczek wybranych terminów

Nota bibliograficzna

Bibliografia

Indeks

Summary

Ilość stron 267
Rok wydania 2021

Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!

Napisz recenzję

Właściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.

Klienci polecają również:
Dualność oceniania w szkolnictwie polskim
Szybki podgląd

Dualność oceniania w szkolnictwie polskim

42,00 zł

Frazemy komparatywne z komponentem zoonimicznym w języku polskim, rosyjskim i niemieckim
Szybki podgląd

Frazemy komparatywne z komponentem zoonimicznym w języku polskim, rosyjskim i niemieckim

5,00 zł

Nauczanie akrobatyki. Ćwiczenia indywidualne. Ćwiczenia zespołowe. T. I/II - kpl.
Szybki podgląd

Nauczanie akrobatyki. Ćwiczenia indywidualne. Ćwiczenia zespołowe. T. I/II - kpl.

1,00 zł

Max Scheler. Filozof procesu solidaryzacji
Szybki podgląd

Max Scheler. Filozof procesu solidaryzacji

42,00 zł

Miejsce pracy przyszłości – kobiety w organizacjach
Szybki podgląd

Miejsce pracy przyszłości – kobiety w organizacjach

45,00 zł

Sprzedaż i marketing

                
        Dariusz Stawiński
           (91) 444 20 06 
    dariusz.stawinski@usz.edu.pl


       Magdalena Szarmach 
           (91) 444 20 09
magdalena.szarmach@usz.edu.pl

 

IBUK.PL

SWSW
Promocje
Jezus zwany Mesjaszem, co się tłumaczy Chrystus (MtShemTob 1,17) Socjoretoryczna analiza Ewangelii
Szybki podgląd
60,00 zł 54,00 zł
Ikonografia godeł cechowych na Pomorzu brandenbursko-pruskim
Szybki podgląd
75,00 zł 35,00 zł
Aktywność innowacyjna przedsiębiorstw sektora MSP w woj. zachodniopomorskim. Nakłady, determinanty..
Szybki podgląd
40,00 zł 32,00 zł
Argentyna w prozie wspomnieniowej Józefy Radzymińskiej. Perspektywa językowo-kulturowa
Szybki podgląd
52,00 zł 39,00 zł
Wybrane zagadnienia z prognozowania
Szybki podgląd
45,00 zł 33,00 zł
Mosty nad granicą. Polsko-Niemiecka Nagroda Dziennikarska w latach 1997–2015
Szybki podgląd
78,75 zł 49,00 zł
Autor

Inne produkty

Bestsellery
Powiadomienia

Nie(tylko)ludzkie wymiary edukacji. W stronę pedagogiki nieantropocentrycznej

Znajdziesz nas:
Znajdziesz nas:
sklep internetowy Kontakt z nami
Newsletter
Przejdź do panelu Kreator
Akceptuję
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Akceptuję