Nagrody i wyróżnienia

     

Koszyk
...jest pusty

Kategorie
Nowości
Polecamy
Informacje
Szukaj treści

Wpisz szukaną frazę


Wyszukiwanie zaawansowane

Nie(tylko)ludzkie wymiary edukacji. W stronę pedagogiki nieantropocentrycznej

45,00 zł

EAN: 9788379723942
ISBN/ISSN: 978-83-7972-394-2
Produkt dostępny (26 egz.)
Waga:0.35 kg
Sprawdź koszty wysyłki

Koszty dostawy tego produktu

Format:
Oprawa:
Język:

Ilość:egz.

Publikacja dostępna też w

Rok wydania 2021 (dodruk)



Mówiąc najkrócej, ta książka jest próbą pedagogicznego odmyślenia Edukacji (pisanej
wielką literą) jako czegoś, co jedni ludzie robią innym w trosce o ich człowieczeństwo,
albo o świat „ludzkich spraw”, do którego Ci pierwsi zostają zaproszeni, a także próbą
myślenia o rzeczywistości w kategoriach edukacyjnych wydarzeń współtworzonych
zarówno przez ludzi, jak i nie-ludzi. Jest o tym, że wychowywanie i kształcenie to
zawsze również robienie czegoś innego (a właściwie, zawsze najpierw jest robieniem
czegoś innego, zanim stanie się edukacją), a edukowanie to nie jedynie oddziaływania
na serca i umysły ludzi, ale zmienianie świata na wiele różnych sposobów: to podnoszenie
temperatury otoczenia (np. przez ciała uczniów i nauczycieli), to zmiana składu powietrza
(zmiana tlenu w dwutlenek węgla), to zmienianie położenia przedmiotów, tworzenie
rzeczy, zużywanie energii elektrycznej, to produkowanie spalin… Edukowanie
to dodawanie do świata całej masy różnych bytów w tym samym ruchu etc.
(Tak jak nie wychodzi się ze społeczeństwa, wchodząc do szkoły, tak samo nie przestaje
się prowadzić biologicznego, „naturalnego” życia, deliberując o ideach). Edukacja, jak ją
tu będę starał się rozumieć, jest zmienianiem świata, jest tworzeniem i niszczeniem.
Co oznacza, że nigdy nie dotyczy jedynie ucznia i nauczyciela – zawsze zmienia się całe
środowisko, a nie tylko ludzie, bo nauczanie jest zawsze budowaniem
i przebudowywaniem więcej niż ludzkiego świata.
 
Ta książka jest próbą uznania ról, jakie pełnią nie-ludzie w powstawaniu, trwaniu
i zmianach tego, co edukacyjne. Jest o tym, że edukacja jest zapraszaniem do współpracy
tego, co żyje (na różne sposoby), i tego, czemu takiego statusu odmawiamy. Jest o tym,
że edukacja nie(tylko)ludzka to nadzieja na zmiany w świecie, które są dobre, ale
jednocześnie takie, których do końca zaplanować się nie da, bo niewiele o nich wiemy.
Chodzi w niej o piękne ryzyko, jak pisał Gert Biesta.
 


                                                                                                                Ze wstępu






Podziękowania 

Wstęp (pisany do przyjaciół)

O czym jest ta książka?, Kondycja postludzka i posthumanizm, o który chodzi,

O pisaniu, Struktura 

 

CZEŚĆ PIERWSZA 


Rozdział 1

Pedagogika Trzech Zasad

Pierwsza Zasada, Druga Zasada, Trzecia Zasada 


Rozdział 2

Ludzkie sprawy?

„Jesteśmy do siebie podobni!”, „Każda rzecz jest wyjątkowa!”, „Wszędzie relacje!”

 

Rozdział 3

Co robisz, by mieć większy SC?

Pedagogiczna troska o dobre życie, SC?!

 

Rozdział 4

Co badasz, kiedy badasz edukację? 

 

 

CZĘŚĆ DRUGA
 

Rozdział 5

Płaska i relacyjna ontologia edukacji

 

Rozdział 6

W stronę pedagogiki nie(tylko)ludzkiej

 

Rozdział 7

Pedagogika bliskiego zasięgu

Środowisko, ale nie takie, jak myślisz , Uczenie się (mimo wszystko!)

 

Rozdział 8

Pedagogika dalekiego zasięgu

Złożoność i kwestia pedagogicznej odpowiedzialności, Troska o kolektyw

 

Rozdział 9

Co jest do zrobienia (we wszystkich dystansach)?

Wybrane wyzwania badawcze, Nie-metoda, Najbardziej ambitne wyzwanie

 

 

Zakończenie

 

Słowniczek wybranych terminów

Nota bibliograficzna

Bibliografia

Indeks

Summary

Ilość stron 267
Rok wydania 2021

Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!

Napisz recenzję
Klienci polecają również:
Dualność oceniania w szkolnictwie polskim
Szybki podgląd

Dualność oceniania w szkolnictwie polskim

42,00 zł

Odmrażanie. Literatura w potrzebie. Studia pisarskie Tom I
Szybki podgląd

Odmrażanie. Literatura w potrzebie. Studia pisarskie Tom I

42,00 zł

Frazemy komparatywne z komponentem zoonimicznym w języku polskim, rosyjskim i niemieckim
Szybki podgląd

Frazemy komparatywne z komponentem zoonimicznym w języku polskim, rosyjskim i niemieckim

5,00 zł

Nauczanie akrobatyki. Ćwiczenia indywidualne. Ćwiczenia zespołowe. T. I/II - kpl.
Szybki podgląd

Nauczanie akrobatyki. Ćwiczenia indywidualne. Ćwiczenia zespołowe. T. I/II - kpl.

1,00 zł

Max Scheler. Filozof procesu solidaryzacji
Szybki podgląd

Max Scheler. Filozof procesu solidaryzacji

42,00 zł

Miejsce pracy przyszłości – kobiety w organizacjach
Szybki podgląd

Miejsce pracy przyszłości – kobiety w organizacjach

45,00 zł

Sprzedaż i marketing

                
        Dariusz Stawiński
           (91) 444 20 06 
    dariusz.stawinski@usz.edu.pl


       Magdalena Szarmach 
           (91) 444 20 09
magdalena.szarmach@usz.edu.pl

 

IBUK.PL

SWSW
Promocje
Autor

Inne produkty

Bestsellery
Powiadomienia

Nie(tylko)ludzkie wymiary edukacji. W stronę pedagogiki nieantropocentrycznej

Znajdziesz nas:
Znajdziesz nas:
sklep internetowy Kontakt z nami
Newsletter
Przejdź do panelu Kreator
Akceptuję
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.