Strona głównaEKONOMIARelacja lekarz – pacjent w warunkach dostępu do internetowej informacji o zdrowiu
Nagrody i wyróżnienia

     

Koszyk
...jest pusty

Kategorie
Nowości
Matematyka dla pedagogów. Kształty
Szybki podgląd
55,00 zł
Strategie i bariery innowacyjności przedsiębiorstw w sytuacji kryzysowej. Perspektywa teoretyczna...
Szybki podgląd
45,00 zł
Koncepcje zysku w ekonomii i rachunkowości. Perspektywa MSR/MSSF
Szybki podgląd
55,00 zł
Kaukaz w relacji polskiego zesłańca – Antoniego Floriana Zielińskiego
Szybki podgląd
48,00 zł
Polski słownik asocjacyjny. Dwie dekady. Od bodźca do reakcji. Tom 1
Szybki podgląd
50,00 zł
Polski słownik asocjacyjny. Dwie dekady. Od reakcji do bodźca. Tom 2
Szybki podgląd
50,00 zł
Odpowiedzialność kontraktowa organizatora turystyki
Szybki podgląd
48,00 zł
Polityka równościowa w Siłach Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej
Szybki podgląd
60,00 zł
Marketing miast i regionów. Perspektywa produktowa
Szybki podgląd
59,00 zł
Kariery senatorskie rzymskich trybunów wojskowych w epoce Sewerów
Szybki podgląd
60,00 zł
Polecamy
Strategie i bariery innowacyjności przedsiębiorstw w sytuacji kryzysowej. Perspektywa teoretyczna...
Szybki podgląd
45,00 zł
Od świtu do zmierzchu. Cmentarze metropolii lwowskiej
Szybki podgląd
150,00 zł
Odkryć to, co pozornie znane. Megality Pomorza Zachodniego
Szybki podgląd
60,00 zł
Polityka równościowa w Siłach Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej
Szybki podgląd
60,00 zł
Jezus zwany Mesjaszem, co się tłumaczy Chrystus (MtShemTob 1,17) Socjoretoryczna analiza Ewangelii
Szybki podgląd
60,00 zł
Informacje
Szukaj treści

Wpisz szukaną frazę


Wyszukiwanie zaawansowane

Relacja lekarz – pacjent w warunkach dostępu do internetowej informacji o zdrowiu

48,00 zł
Autor/Redaktor: Magdalena Soboń
EAN: 9788379724963
ISBN/ISSN: 978-83-7972-496-3
Produkt dostępny (1 )
Waga:0.35 kg
Sprawdź koszty wysyłki

Koszty dostawy tego produktu

Format
Oprawa
Język

Ilość:egz.

Rok wydania 2021

Internet, stanowiąc rewolucję w technologiach informacyjno-komunikacyjnych, cieszy się rosnącą popularnością w obszarze wyszukiwania informacji o zdrowiu, które stając się coraz częściej tematem rozmów pacjentów z lekarzami, wpływają na istniejące relacje. W książce pokazano obraz tejże relacji w warunkach dostępu do internetowej informacji wsparty modelem zależności występujących między poszczególnymi jej elementami, łącznie z procesem akceptacji Internetu jako źródła informacji dla celów zdrowia.

Ponieważ efektem posiadania informacji zdrowotnej jest nawiązanie przez pacjentów opartych na wiedzy relacji z lekarzem, a przez to kształtowanie bardziej świadomych zachowań, rozpoznano i opisano motywacje, postawy i zachowania pacjentów w zakresie poszukiwanie w Internecie informacji o zdrowiu, ustalono jak internetowa informacja o zdrowiu wpływa na zachowania pacjenta w kontakcie z lekarzem, zbada[1]no postrzeganie przez lekarzy korzystania przez pacjentów z Internetu jako źródła in[1]formacji o zdrowiu oraz przeanalizowano wpływ e-informacji na relację lekarz–pacjent z perspektywy obu stron. W efekcie wykazano związek między informacją o zdrowiu pochodzącą z Internetu a zachowaniem pacjenta i lekarza POZ w reakcji na posiadaną wiedzę. Wskazano na potrzebę właściwego jej kształtowania w związku nie tylko z budowaniem zadowolenia pacjenta, ale jej realnym wpływem na funkcjonowanie POZ.

Książka jest adresowana do pracowników ochrony zdrowia ze szczególnym uwzględnieniem lekarzy POZ i osób prowadzących tego typu placówki, studentów medycyny i kierunków powiązanych z ochroną zdrowia oraz kształcących kadry menedżerskie dla potrzeb sektora ochrony zdrowia.




Rozdział 1

Relacja lekarz–pacjent z perspektywy ekonomicznej

1.1. Pacjent jako element rynku usług zdrowotnych

1.2. Zachowania pacjenta w świetle teorii ekonomii

1.3. Specyfika relacji lekarz–pacjent

1.3.1. Więzi i wymiary relacji

1.3.2. Zaufanie jako zasób relacyjny w zdrowiu

1.3.3. Asymetria wiedzy i władzy

1.3.4. Empowerment i empatia

1.4. Związki między opartą na wiedzy relacją lekarz–pacjent a kosztami ochrony zdrowia

1.5. Modele relacji lekarz–pacjent

1.5.1. Charakterystyka wybranych teoretycznych modeli relacji lekarz–pacjent

1.5.2. Nowe zjawiska i problemy w relacji lekarz–pacjent

1.5.3. Komunikacja w relacji lekarz–pacjent

 

Rozdział 2

Internet jako przestrzeń kształtująca relację lekarz–pacjent

2.1. Internet źródłem informacji o zdrowiu

2.2. Problematyka jakości internetowej informacji o zdrowiu

2.3. Postawy i zachowania w kontekście wykorzystywania Internetu jako źródła informacji

o zdrowiu

2.3.1. Health literacy w warunkach dostępu do Internetu

2.3.2. Postawy wobec Internetu i e-informacji o zdrowiu

2.3.3. HIS i czynniki kształtujące wykorzystanie internetowej informacji o zdrowiu

2.4. Wybrane modele i teorie poszukiwania informacji o zdrowiu online

2.4.1. Model przekonań zdrowotnych

2.4.2. Teoria uzasadnionego działania i teoria planowanego zachowania

2.4.3. Model akceptacji technologii

2.4.4. Model poszukiwania informacji o zdrowiu w Internecie według E.K. Yuna

2.4.5. Przykłady wykorzystania teorii i modeli poszukiwania online informacji w obszarze

zdrowia

2.5. Wpływ pochodzącej z Internetu informacji o zdrowiu na relację lekarz–pacjent

 

Rozdział 3

Badania empiryczne nad relacją lekarz–pacjent w warunkach dostępu

do e‑informacji o zdrowiu

3.1. Metodyka i zakres badań

3.1.1. Model koncepcyjny relacji

3.1.2. Metoda i narzędzie badawcze

3.1.3. Charakterystyka badanej zbiorowości

3.2. Pacjent jako użytkownik e-informacji – determinanty, postawy i zachowania

3.3. Relacja lekarz–pacjent z perspektywy pacjenta

3.4. Relacja lekarz–pacjent z perspektywy lekarza

3.5. Model postrzeganej relacji lekarz–pacjent w warunkach dostępu do Internetu jako

źródła informacji o zdrowiu

3.5.1. Zależności między zmiennymi – wyniki badań empirycznych

3.5.2. Komentarz do wyników badania nad modelem relacji

 

Zakończenie

Bibliografia

Spis rysunków i tabel

Ilość stron 165
Rok wydania 2021

Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!

Napisz recenzję

Właściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.

Klienci polecają również:
Rytm schowany w tekście. Adam Łona Zieliński i kultura popularna
Szybki podgląd

Rytm schowany w tekście. Adam "Łona" Zieliński i kultura popularna

55,00 zł

Wartości kobiece w biznesie
Szybki podgląd

Wartości kobiece w biznesie

50,00 zł

Oszczędne innowacje we współczesnym przedsiębiorstwie
Szybki podgląd

Oszczędne innowacje we współczesnym przedsiębiorstwie

45,00 zł

Sprzedaż i marketing

                
        Dariusz Stawiński
           (91) 444 20 06 
    dariusz.stawinski@usz.edu.pl


       Magdalena Szarmach 
           (91) 444 20 09
magdalena.szarmach@usz.edu.pl

 

IBUK.PL

SWSW
Promocje
Argentyna w prozie wspomnieniowej Józefy Radzymińskiej. Perspektywa językowo-kulturowa
Szybki podgląd
52,00 zł 39,00 zł
Wybrane zagadnienia z prognozowania
Szybki podgląd
45,00 zł 33,00 zł
Aktywność innowacyjna przedsiębiorstw sektora MSP w woj. zachodniopomorskim. Nakłady, determinanty..
Szybki podgląd
40,00 zł 32,00 zł
Mosty nad granicą. Polsko-Niemiecka Nagroda Dziennikarska w latach 1997–2015
Szybki podgląd
78,75 zł 49,00 zł
Ikonografia godeł cechowych na Pomorzu brandenbursko-pruskim
Szybki podgląd
75,00 zł 45,00 zł
Autor

Inne produkty

Bestsellery
Powiadomienia

Relacja lekarz – pacjent w warunkach dostępu do internetowej informacji o zdrowiu

Znajdziesz nas:
Znajdziesz nas:
sklep internetowy Kontakt z nami
Newsletter
Odmowa Zarządzaj cookies Akceptuję wszystko
Dbamy o Twoją prywatność

Pliki cookies i pokrewne im technologie umożliwiają poprawne działanie strony i pomagają dostosować ofertę do Twoich potrzeb. Możemy wykorzystywać pliki cookies własne oraz naszych partnerów w celach analitycznych i marketingowych, również w celu dopasowania treści reklamowych do Twoich preferencji. Możesz zaakceptować wykorzystanie wszystkich tych plików lub dostosować użycie plików do swoich preferencji.

Dbamy o Twoją prywatność

Pliki cookies i pokrewne im technologie umożliwiają poprawne działanie strony i pomagają dostosować ofertę do Twoich potrzeb. Możemy wykorzystywać pliki cookies własne oraz naszych partnerów w celach analitycznych i marketingowych, również w celu dopasowania treści reklamowych do Twoich preferencji. Możesz zaakceptować wykorzystanie wszystkich tych plików lub dostosować użycie plików do swoich preferencji.

Zarządzaj cookies

Niezbędne pliki cookie
Korzystanie przez nas z niezbędnych plików cookie jest konieczne dla prawidłowego funkcjonowania strony internetowej. Pliki te są instalowane w szczególności na potrzeby zapamiętywania sesji logowania lub wypełniania formularzy, a także w celach związanych ustawieniem opcji prywatności.
Analityczne pliki cookie
Analityczne pliki cookie umożliwiają sprawdzenie liczby wizyt i źródeł ruchu w naszym serwisie. Pomagają nam ustalić, które strony są bardziej, a które mniej popularne, i zrozumieć, jak użytkownicy poruszają się po stronie. Dzięki temu możemy badać statystki i poprawiać wydajność naszej witryny. Informacje zbierane przez te pliki cookie są agregowane, nie mają więc na celu ustalenia Twojej tożsamości. Jeśli nie zezwolisz na stosowanie tych plików cookie, nie będziemy wiedzieć, kiedy odwiedziłeś naszą stronę internetową.
Funkcjonalne pliki cookie
Funkcjonalne pliki cookie zapamiętują i dostosowują stronę do Twoich wyborów, np. preferencji językowych. Możesz ustawić przeglądarkę tak, aby blokowała lub ostrzegała o niezbędnych i funkcjonalnych plikach cookie, jednak spowoduje to, że niektóre części witryny mogą nie działać prawidłowo.
Reklamowe pliki cookie
Reklamowe pliki cookie pozwalają na dopasowanie wyświetlanych treści reklamowych do Twoich zainteresowań, nie tylko na naszej witrynie, ale też poza nią. Mogą być instalowane przez partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony internetowej. Na podstawie informacji z tych plików cookie i aktywności w innych serwisach jest budowany Twój profil zainteresowań. Reklamowe cookies nie przechowują bezpośrednio Twoich danych osobowych, ale identyfikują Twoją przeglądarkę internetową i sprzęt. Jeśli nie zezwolisz na stosowanie tych plików cookie, dalej będziemy mogli wyświetlać Ci reklamy, jednak nie będą one dopasowane do Twoich preferencji. Zobacz jak Google używa tych danych. Możesz zrezygnować ze wszystkich spersonalizowanych reklam w ustawieniach reklam, lub z wybranych firm na stronie www.aboutads.info.
Powered by eBiznes.pl
Akceptuję