Mimo iż problem nauczyciela i zawodu nauczycielskiego był i jest omawiany w literaturze dość szeroko, istnieje zdaniem Autorki potrzeba ponownego spojrzenia na te kwestie wobec starań reformatorskich w szkolnictwie. Zaprezentowane w książce badania obejmują wiedzę nauczycieli o uczniach, samowiedzę uczniów dotyczącą wybranych cech psychicznych, wybranych wiadomości i umiejętności dydaktycznych, cech fizyczno-zdrowotnych oraz stosunków społecznych w klasie szkolnej. Obiektywną płaszczyznę do oceny wiedzy nauczycieli stanowiły wystandaryzowane testy, a także (w pewnym stopniu) samooceniające wypowiedzi uczniów. W przeprowadzonych badaniach chodziło przede wszystkim o ukierunkowanie refleksji nauczycieli na swoją wiedzę o uczniach, następnie na refleksję i ocenę swych działań dydaktycznych i wychowawczych. Książka jest adresowana do nauczycieli, władz szkolnych, wykładowców kształcących kandydatów na nauczycieli oraz studentów kierunków pedagogicznych.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.